Послуги нерезидента в Україні: складаємо податкову накладну

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою на базу оподаткування згідно з пунктом 190.2 Податкового кодексу України

Отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою на базу оподаткування згідно з пунктом 190.2 Податкового кодексу України (ПК). При цьому отримувач послуг — платник податку в порядку, визначеному статтею 201 ПК, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту. Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На сьогодні ще діє форма податкової накладної, затверджена наказом Мінфіну від 22.09.2014 № 957 (далі — Порядок № 957).

Згідно з вимогами пункту 12 Порядку № 957 при складанні податкової накладної отримувач (покупець) послуг від нерезидента, місце постачання яких розташоване на митній території України:

  • у рядку «Індивідуальний податковий номер продавця» відображає умовний ІПН «500000000000», якщо такі послуги не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 ПК, — умовний ІПН «200000000000»;
  • у рядку «Особа (платник податку) — продавець» зазначає найменування (П. І. Б.) нерезидента;
  • у рядку «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» зазначає країну, в якій зареєстрований продавець (нерезидент);
  • у рядках, відведених для заповнення даних покупця, зазначає власні дані.

У верхній лівій частині такої податкової накладної робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини 14 — «Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента». Решта реквізитів заповнюється відповідно до норм Порядку № 957.

При цьому Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» від 16.07.2015 № 643-VІІІ (далі — Закон № 643) виключено такі обов’язкові реквізити податкової накладної, як «Місцезнаходження (податкова адреса продавця)» та «Вид цивільно–правового договору».

До внесення відповідних змін до форм податкової накладної/розрахунку коригування в частині виключення з них реквізитів, які не передбачені пунктом 201.1 ПК, а також реквізитів, які втратили актуальність у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ, податкова накладна складається за формою, встановленою Порядком № 957, але з урахуванням норм Закону № 643.

Довідково: з 1 квітня 2016 року буде діяти форма податкової накладної, затверджена наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної: скільки платити у 2025 році

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
71440

Лікарняний під час відпустки: як перерахувати виплати і показати в Об’єднаній звітності

Якщо хвороба заскочила працівника зненацька під час його щорічної відпустки, оплатіть листок непрацездатності. Залишок щорічної відпустки він може використати після закінчення лікарняного або перенести на інший період. Як документально оформити ці події та показати в Об’єднаній звітності, розповів експерт
39

Незароблені відпускні: як відобразити відрахування в Об’єднаній звітності 2025

Працівник звільняється, не відпрацювавши робочого року, за який вже використав щорічну відпустку. За яких умов можна відрахувати незароблені відпускні? Як показати відрахування у звітності? Відповіді — у статті
40

Штатний розпис 2025: чи потрібно складати після скасування Господарського кодексу

Штатний розпис — постійний гість у кабінеті бухгалтера, адже це обов’язковий локальний акт. Складати його скеровувала стаття 64 Господарського кодексу. Але що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
79614

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді