Новації в обліку платників

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Зазнав коригувань Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.

Змінами насамперед урегульовано формування та направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР) відомостей про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Відтак платників податків звільнено від необхідності отримувати довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів в органах ДФС і надавати таку довідку для проведення держреєстрації припинення юрособи. Відомості про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів надсилатимуть до ЄДР самі органи ДФС в електронному вигляді до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, або у день отримання запиту від суб’єкта держреєстрації. Йдеться про одну з таких відомостей, як:

  • відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;
  • узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП — у разі наявності податкового боргу при реорганізації юрособи.

При цьому виключено положення, відповідно до яких контролюючі органи формували та направляли до ЄДР повідомлення про:

  • початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв’язку з рішенням про припинення юрособи (ф. № 24-ОПП);
  • неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв’язку з рішенням про припинення юрособи (ф. № 25-ОПП);
  • проведення позапланової перевірки (ф. № 26-ОПП);
  • наявність заперечень проти проведення держреєстрації припинення юрособи (ф. № 27-ОПП);
  • наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури держреєстрації припинення юрособи (ф. № 23-ОПП);
  • відкликання заперечень проти проведення держреєстрації припинення юрособи (ф. № 28-ОПП).

Вилучено також процедури формування та направлення до ЄДР повідомлень про відсутність юрособи за місцезнаходженням (ф. № 18-ОПП).

Окремо Мінфін урегулював процедуру обліку платників податків з тимчасово окупованої території України та уточнив особливості взяття на облік великих платників податків.

Наказ буде опубліковано в Офіційному віснику України 10.05.2016. Тож із цієї дати діятимуть зазначені зміни.

Наказ Мінфіну від 18.03.2016 № 375

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217741

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135908

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
470961

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204747

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді