Новий суб’єкт нагляду та управління діяльністю державних і комунальних підприємств

Законодавець уніс зміни до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної та комунальної власності, дозволивши у державних та комунальних унітарних підприємствах для керівництва їх госпдіяльністю створювати наглядові ради (наразі наглядові ради діють лише в господарських товариствах).

Наглядова рада підприємства (у разі її утворення) в межах компетенції, визначеної статутом підприємства та законом, контролюватиме і спрямовуватиме діяльність керівника підприємства.

Зокрема, наглядові ради держкомпаній погоджуватимуть стратегію та річний фінансовий план держпідприємств, призначатимуть або звільнятимуть керівників держпідприємств, встановлюватимуть розмір та умови виплати винагороди керівникам держпідприємств, формуватимуть підрозділи внутрішнього аудиту та обиратимуть незалежного зовнішнього аудитора, прийматимуть рішення про вчинення значних операцій держпідприємств та операцій, щодо яких є заінтересованість у посадових осіб держпідприємства.

Передбачено, що річна, у т. ч. консолідована, фінзвітність державних та комунальних підприємств підлягає обов’язковому незалежному аудиту. Коло підприємств, для яких аудит буде обов’язковим, і критерії залучення незалежного аудитора визначатиме КМУ для унітарних та акціонерних держпідприємств та відповідна місцева рада для комунальних унітарних та акціонерних підприємств.

При цьому встановлено вимоги щодо обов’язкового оприлюднення державними та комунальними компаніями інформації про свою діяльність та їх керівників.

Закон чинний з 25.06.2016.

Закон України від 02.06.2016 № 1405-VIII


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15222

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65753

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді