Реєстр платників єдиного податку: як отримати витяг

UA RU
Автор
бухгалтер-експерт, кандидат економічних наук, м. Чернігів
У консультації ми зібрали найнеобхіднішу інформацію про реєстр платників єдиного податку. Коли необхідна інформація з реєстру платників єдиного податку, коли треба подавати зміни до реєстру, чи може єдинник бути виключений з реєстру і не знати про це

Реєстр платників єдиного податку: як отримати дані

Реєстр платників єдиного податку веде ДПС. Інформацію з реєстру платників єдиного податку можна отримати такими трьома шляхами:

  • через веб-сайт ДПС (просто інформація «для себе») — сервіс «Реєстр платників єдиного податку». Достатньо у спеціальні поля ввести свій податковий номер або найменування чи ПІБ. Увага! На час воєнного стану доступ до реєстру обмежили;
  • у формі витягу (електронна форма) — через електронний кабінет платника податків;
  • у формі витягу (паперова форма) — безпосередньо в органі ДПС за місцем реєстрації.

Для звичайної перевірки даних про самого себе достатньо даних з вебсайт ДПС. Для партнерів, з якими здійснюються господарські операції, треба витяг.

Можливим є і отримання витягу шляхом відправки запиту до органу ДПС поштою. Якихось заборон щодо цього немає.

⚡ Усе про ФОП: КВЕД, реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

Витяг з реєстру платників єдиного податку

Причин моніторити реєстри і отримувати витяги дві:

  • необхідність переконатися, що партнер є платником єдиного податку;
  • необхідність пересвідчитися, що сам суб’єкт господарювання ще залишається платником єдиного податку і його реєстрацію не анулювали податківці.

Так, витяг необхідний, коли здійснюється нарахування доходу фізособі-підприємцю. Точніше надається копія цього витягу. Про це прямо вказує п. 177.8 Податкового кодексу України (даліПК). За наявності такого документа не треба утримувати ПДФО та військовий збір з нарахованих такій фізособі-підприємцю доходів.

Окрім витягу варто й перевірити, чи є той вид діяльності, за якими сплачується дохід єдиннику, у реєстрі. Тобто перевірити зареєстровані коди КВЕД суб’єкта господарювання.

Ще одна ситуація потреби у витязі — це можливість надання послуг 2 групою платників єдиного податку тільки платникам ЄП та/або населенню. У такій ситуації єдиннику 2 групи варто теж вимагати копію витягу.

Виключення з реєстру платників єдиного податку

Окрім наведених ситуацій варто час від часу перевіряти самого себе, чи не відбулося анулювання реєстрації платником єдиного податку, наприклад, через наявність податкового боргу й не обов’язково з єдиного податку. Для цього необхідно, аби на перше число місяця впродовж 2-х послідовних кварталів у єдинника був податковий борг (пп. «8» пп. 298.2.3 ПК). при цьому виключення з реєстру податківці роблять навіть без попередження суб’єкта господарювання.

Увага! У роз’ясненні ЗІР, категорія 107.01.08 на питання, чи є підставою для анулювання реєстрації платника ЄП групи 1 або 2 наявність податкового боргу з податків та зборів, який виник у період дії воєнного стану в Україні, податківці відповіли:

«В зв’язку з дією на території України воєнного стану та з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства кожний конкретний випадок, щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку у зв’язку з виникненням боргу слід розглядати з урахуванням документів».

Витяг з реєстру платників єдиного податку: бланк

Варіант відвідування ДПС для отримання витягу залишимо як можливий, але основним та швидшим варіантом є скористатися електронним кабінетом. Платник єдиного податку замовити там витяг може двома способами:

  • через меню «Листування з ДПС»;
  • через меню «Заяви, запити для отримання інформації»;

Насьогодні існує затверджена Мінфіном форма Запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, наказ Мінфіну від 16.07.2019 № 308 (даліНаказ № 308). Рекомендуємо користуватися саме нею. Її можна підписати кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та надіслати у файлі об’ємом не більше 2 МБ до ДПС через електронний кабінет. Зберегти документ варто у форматі pdf.

Напротязі одного дня автор запиту після надсилання листа-запиту має бути повідомлений ДПС про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС. Відповідь на запит можна буде побачити у меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Можливість отримати витяг з реєстру єдиннику прямо надає п. 299.9 ПК. Ця процедура безплатна.

Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в електронному кабінеті

Форма запиту проста:

  • відмічаємо тип єдинника — юрособа/фізособа;
  • вказуємо найменування органу ДПС, до якого подається запит;
  • зазначаємо найменування суб’єкта господарювання (ПІБ підприємця);
  • вказуємо місцезнаходження (адресу) єдинника;
  • наостанок відмічаємо позначкою «˅» чи іншою бажаний спосіб отримання витягу — в електронній формі через кабінет чи безпосередньо в органі ДПС у паперовій формі.

Бланк запиту можна скачати тут.

Реєстр платників єдиного податку

СКАЧАТИ

Яку інформацію містить витяг з реєстру

У цьому ж Наказі № 308 можна знайти й форму витягу з реєстру платника єдиного податку. Він містить:

  • інформацію про суб’єкта (назва, ПІБ, адреса);
  • дату обрання спрощеної системи оподаткування чи переходу на неї з загальної системи;
  • група та ставка платника єдиного податку, на якій платник податку знаходиться зараз;
  • дата початку застосування нинішньої ставки та групи;
  • наявність реєстрації платником ПДВ;
  • перелік зареєстрованих за платником податків видів КВЕД;
  • відомості про орган ДПС, який видав цей витяг.

Витяг має бути наданий впродовж 1 робочого дня (п. 299.9 ПК).

Витяг залишається чинним до внесення змін до Реєстру. Якщо в реєстр щодо платника податку внесено зміни, то витяг втрачає чинність і треба отримувати новий. Через цю обставину рекомендуємо при отриманні витягу від вашого партнера-єдинника попросити його поставити на копії витягу дату, наприклад, зробити надпис «Інформація вірна станом на 06.12.2024», поставити підпис і печатку, якщо таку використовує. Це буде підтвердженням того, що при виплаті доходу такому єдиннику на вказану дату відомості були актуальними й було дотримано п. 177.8 ПК.

Увага: вимагайте ставити дату на подані копії витягів з реєстру.

Реєстр платників єдиного податку і КВЕД

Єдинник не має права здійснювати господарські операції за незареєстрованими кодами КВЕД. Наслідок — втрата реєстрації платником єдиного податку. І перейти на загальну систему він має з 1-го числа місяця, наступного за податковим звітним періодом, коли відбулося таке порушення.

Коли треба вносити зміни до реєстру платників єдиного податку

Зміни треба вносити завжди, коли відбувається:

  • зміна облікових даних платника єдиного податку, наприклад адреси;
  • зміна видів діяльності, в першу чергу, поява нових.

Внести зміни слід шляхом подачі тієї ж заяви, що використовується й на реєстрацію платником єдиного податку (є у Наказі № 308).

Якщо цього не зробити й такі незареєстровані види діяльності відбулися (за ними був отриманий дохід), то наслідком буде втрата реєстрації платником єдиного податку.



зміст


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді