Реєстр платників єдиного податку: як отримати витяг

UA RU
Стаття-подарунок від системи «Експертус Головбух» 
Автор
бухгалтер-експерт, кандидат економічних наук, м. Чернігів
У консультації ми зібрали найнеобхіднішу інформацію про реєстр платників єдиного податку. Коли необхідна інформація з реєстру платників єдиного податку, коли треба подавати зміни до реєстру, чи може єдинник бути виключений з реєстру і не знати про це

Реєстр платників єдиного податку: як отримати дані

Реєстр платників єдиного податку веде ДПС. Інформацію з реєстру платників єдиного податку можна отримати такими трьома шляхами:

  • через веб-сайт ДПС (просто інформація «для себе») — сервіс «Реєстр платників єдиного податку». Достатньо у спеціальні поля ввести свій податковий номер або найменування чи ПІБ. Увага! На час воєнного стану доступ до реєстру обмежили;
  • у формі витягу (електронна форма) — через електронний кабінет платника податків;
  • у формі витягу (паперова форма) — безпосередньо в органі ДПС за місцем реєстрації.

Для звичайної перевірки даних про самого себе достатньо даних з вебсайт ДПС. Для партнерів, з якими здійснюються господарські операції, треба витяг.

Можливим є і отримання витягу шляхом відправки запиту до органу ДПС поштою. Якихось заборон щодо цього немає.

⚡ Усе про ФОП: КВЕД, реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

Витяг з реєстру платників єдиного податку

Причин моніторити реєстри і отримувати витяги дві:

  • необхідність переконатися, що партнер є платником єдиного податку;
  • необхідність пересвідчитися, що сам суб’єкт господарювання ще залишається платником єдиного податку і його реєстрацію не анулювали податківці.

Так, витяг необхідний, коли здійснюється нарахування доходу фізособі-підприємцю. Точніше надається копія цього витягу. Про це прямо вказує п. 177.8 Податкового кодексу України (даліПК). За наявності такого документа не треба утримувати ПДФО та військовий збір з нарахованих такій фізособі-підприємцю доходів.

Окрім витягу варто й перевірити, чи є той вид діяльності, за якими сплачується дохід єдиннику, у реєстрі. Тобто перевірити зареєстровані коди КВЕД суб’єкта господарювання.

Ще одна ситуація потреби у витязі — це можливість надання послуг 2 групою платників єдиного податку тільки платникам ЄП та/або населенню. У такій ситуації єдиннику 2 групи варто теж вимагати копію витягу.

Виключення з реєстру платників єдиного податку

Окрім наведених ситуацій варто час від часу перевіряти самого себе, чи не відбулося анулювання реєстрації платником єдиного податку, наприклад, через наявність податкового боргу й не обов’язково з єдиного податку. Для цього необхідно, аби на перше число місяця впродовж 2-х послідовних кварталів у єдинника був податковий борг (пп. «8» пп. 298.2.3 ПК). при цьому виключення з реєстру податківці роблять навіть без попередження суб’єкта господарювання.

Увага! У роз’ясненні ЗІР, категорія 107.01.08 на питання, чи є підставою для анулювання реєстрації платника ЄП групи 1 або 2 наявність податкового боргу з податків та зборів, який виник у період дії воєнного стану в Україні, податківці відповіли:

«В зв’язку з дією на території України воєнного стану та з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства кожний конкретний випадок, щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку у зв’язку з виникненням боргу слід розглядати з урахуванням документів».

Витяг з реєстру платників єдиного податку: бланк

Варіант відвідування ДПС для отримання витягу залишимо як можливий, але основним та швидшим варіантом є скористатися електронним кабінетом. Платник єдиного податку замовити там витяг може двома способами:

  • через меню «Листування з ДПС»;
  • через меню «Заяви, запити для отримання інформації»;

Насьогодні існує затверджена Мінфіном форма Запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, наказ Мінфіну від 16.07.2019 № 308 (даліНаказ № 308). Рекомендуємо користуватися саме нею. Її можна підписати кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та надіслати у файлі об’ємом не більше 2 МБ до ДПС через електронний кабінет. Зберегти документ варто у форматі pdf.

Напротязі одного дня автор запиту після надсилання листа-запиту має бути повідомлений ДПС про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС. Відповідь на запит можна буде побачити у меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Можливість отримати витяг з реєстру єдиннику прямо надає п. 299.9 ПК. Ця процедура безплатна.

Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в електронному кабінеті

Форма запиту проста:

  • відмічаємо тип єдинника — юрособа/фізособа;
  • вказуємо найменування органу ДПС, до якого подається запит;
  • зазначаємо найменування суб’єкта господарювання (ПІБ підприємця);
  • вказуємо місцезнаходження (адресу) єдинника;
  • наостанок відмічаємо позначкою «˅» чи іншою бажаний спосіб отримання витягу — в електронній формі через кабінет чи безпосередньо в органі ДПС у паперовій формі.

Бланк запиту можна скачати тут.

Реєстр платників єдиного податку

СКАЧАТИ

Яку інформацію містить витяг з реєстру

У цьому ж Наказі № 308 можна знайти й форму витягу з реєстру платника єдиного податку. Він містить:

  • інформацію про суб’єкта (назва, ПІБ, адреса);
  • дату обрання спрощеної системи оподаткування чи переходу на неї з загальної системи;
  • група та ставка платника єдиного податку, на якій платник податку знаходиться зараз;
  • дата початку застосування нинішньої ставки та групи;
  • наявність реєстрації платником ПДВ;
  • перелік зареєстрованих за платником податків видів КВЕД;
  • відомості про орган ДПС, який видав цей витяг.

Витяг має бути наданий впродовж 1 робочого дня (п. 299.9 ПК).

Витяг залишається чинним до внесення змін до Реєстру. Якщо в реєстр щодо платника податку внесено зміни, то витяг втрачає чинність і треба отримувати новий. Через цю обставину рекомендуємо при отриманні витягу від вашого партнера-єдинника попросити його поставити на копії витягу дату, наприклад, зробити надпис «Інформація вірна станом на 06.12.2024», поставити підпис і печатку, якщо таку використовує. Це буде підтвердженням того, що при виплаті доходу такому єдиннику на вказану дату відомості були актуальними й було дотримано п. 177.8 ПК.

Увага: вимагайте ставити дату на подані копії витягів з реєстру.

Реєстр платників єдиного податку і КВЕД

Єдинник не має права здійснювати господарські операції за незареєстрованими кодами КВЕД. Наслідок — втрата реєстрації платником єдиного податку. І перейти на загальну систему він має з 1-го числа місяця, наступного за податковим звітним періодом, коли відбулося таке порушення.

Коли треба вносити зміни до реєстру платників єдиного податку

Зміни треба вносити завжди, коли відбувається:

  • зміна облікових даних платника єдиного податку, наприклад адреси;
  • зміна видів діяльності, в першу чергу, поява нових.

Внести зміни слід шляхом подачі тієї ж заяви, що використовується й на реєстрацію платником єдиного податку (є у Наказі № 308).

Якщо цього не зробити й такі незареєстровані види діяльності відбулися (за ними був отриманий дохід), то наслідком буде втрата реєстрації платником єдиного податку.



зміст


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді