Суперечливі висновки актів перевірок та оброблення податкової інформації у базах ДФС

Контролюючі органи мають право проводити перевірки та зустрічні звірки за наявності обставин та в порядку, передбаченому законодавством України.

Перевірку кожного платника податків проводять на підставі:

  • податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності;
  • регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом;
  • первинних документів, що їх використовують у бухгалтерському та податковому обліку, які пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
  • отриманих у встановленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у т. ч. за результатами перевірок інших платників податків.

У разі незгоди платника податків або його законних представників із висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати заперечення. Крім того, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Якщо висновки акта перевірки не визнані протиправними та не скасовані за результатами розгляду заперечень до цього акта або в судовому порядку, вони не можуть вважатися неправомірними лише на підставі того, що висновки акта (довідки) контрагента їм суперечать. Водночас органам ДФС забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків із його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платникові податків або воно вважається відкликаним.

Для інформаційно-аналітичного забезпечення своєї діяльності контролюючий орган використовує інформацію, яка, зокрема: надійшла від платників податків та податкових агентів; міститься у податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, інших звітних документах; отримана за результатами податкового контролю тощо.

Зібрану в такі способи податкову інформацію посадовці (службовці) контролюючих органів можуть зберігати й опрацьовувати у спеціалізованих інформаційних базах, перелік яких, а також форми і методи опрацювання інформації визначає ДФС.

Отже, питання про заходи щодо відображення, поновлення, а також усунення розбіжностей (коригування показників), що містяться в автоматизованих базах та системах контролюючих органів, у т. ч. за матеріалами перевірок (звірок) платників податків, є компетенцією контролюючих органів.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій і завдань.

Лист ДФС від 14.11.2016 № 24505/6/99-99-14-03-03-1


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35152

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
42894

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді