ДРС про перевірки Державною екологічною інспекцією України

Статтею 6 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон), зроблене виключення його дії для відносин, що виникають під час проведення нагляду центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів.

На відміну від інших центральних органів виконавчої влади, що мають територіальні органи, та які зазначені у статті 6 Закону, у відношенні центрального органу у сфері охорони навколишнього середовища не вказано, що виключення дії Закону поширюється не тільки безпосередньо на центральний орган виконавчої влади, але й на його територіальні органи.

Проте юридично територіальний орган не визначається законом як окремий суб’єкт у сфері державного управління. Іншими словами, територіальний орган ц співвідноситься з центральним як невід’ємна частина цілого.

Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 № 454, визначено, що Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,  раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Пунктом 7 цього ж Положення визначено, що Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Територіальні органи Держекоінспекції України були утворені як юридичні особи публічного права згідно постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 995.

З урахування викладеного, ДРС вважає, що виключення, встановлені нормами статті 6 Закону поширюються на Держекоінспекцію України та її територіальні органи.

Проте ДРС у своєму повідомленні зазначає, що висловлена позиція не встановлює норм права і має лише інформаційний характер.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35296

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
43032

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27177

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді