ДРС про перевірки Державною екологічною інспекцією України

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Статтею 6 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон), зроблене виключення його дії для відносин, що виникають під час проведення нагляду центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів.

На відміну від інших центральних органів виконавчої влади, що мають територіальні органи, та які зазначені у статті 6 Закону, у відношенні центрального органу у сфері охорони навколишнього середовища не вказано, що виключення дії Закону поширюється не тільки безпосередньо на центральний орган виконавчої влади, але й на його територіальні органи.

Проте юридично територіальний орган не визначається законом як окремий суб’єкт у сфері державного управління. Іншими словами, територіальний орган ц співвідноситься з центральним як невід’ємна частина цілого.

Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 № 454, визначено, що Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,  раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Пунктом 7 цього ж Положення визначено, що Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Територіальні органи Держекоінспекції України були утворені як юридичні особи публічного права згідно постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 995.

З урахування викладеного, ДРС вважає, що виключення, встановлені нормами статті 6 Закону поширюються на Держекоінспекцію України та її територіальні органи.

Проте ДРС у своєму повідомленні зазначає, що висловлена позиція не встановлює норм права і має лише інформаційний характер.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Правила поведінки платників податків під час виїзної перевірки

Будь-яка перевірка — стрес для працівників підприємства. Важливо морально до неї підготуватися, знати свої права та, якщо можливо, убезпечитися від проблем, які можуть виникнути після перевірки
2974

Камеральні перевірки: строки, штрафи та заперечення результатів

Камеральних перевірок ніхто не може уникнути. Якщо з вашою звітністю будуть проблеми, отримаєте акт від податкової, а за ним і податкове повідомлення-рішення. Дізнайтеся, що таке камеральна перевірка, як штрафують і чи можна подати заперечення до акту камеральної перевірки
20939

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
38367

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді