Із 1 січня 2016 року підприємці, у т. ч. єдиноподатники, особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — підприємці), належать до категорії страхувальників на загальних підставах.
Відповідно, вони мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 за умови сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд).
Підставою для фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду є подана страхувальниками до робочих органів Фонду заява-розрахунок, форму якої затверджено постановою правління Фонду від 22.12.2010 № 26. У заяві-розрахунку зазначають повну нараховану страхувальниками суму допомоги з урахуванням обов’язкових утримань (податок на доходи фізичних осіб, військовий збір).
Як визначило Мінсоцполітики в листі від 12.03.2016 № 72/18/99-16, фінансувати матеріальне забезпечення підприємців мають робочі органи Фонду на підставі заяви-розрахунку.
Після надходження коштів, зазначених у заяві-розрахунку, на рахунок страхувальника він має перерахувати податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, за утримання яких несе відповідальність.
Поряд із тим загальну суму нарахованих підприємцем витрат на матеріальне забезпечення та суму отриманого фінансування підприємець має відображати у звіті за формою Ф4-ФСС з ТВП (рядок 21 «Витрати з початку року», рядок 6 «Отримано від Фонду з початку року».
Лист ФСС з ТВП від 08.12.2016 № 3.2-29-2184