Працівник, який отримав кошти на відрядження або під звіт, має в установлений термін після закінчення такого відрядження чи виконання дій, для яких отримано кошти, подати звіт встановленої форми. Витрати необхідно підтвердити належно складеними розрахунковими документами. Якщо належних документів нема або працівник не подав звіт, податковий агент включає витрачені суми до оподатковуваного доходу такого працівника і сплачує з цих сум податок на доходи фізичних осіб.
На цьому наголосив суд, відхиляючи доводи податківців про відсутність належного документального підтвердження витрат на відрядження. У розглядуваній справі відряджений працівник додав до авансового звіту фіскальний чек про сплату за проживання в готелі. Розрахувався за допомогою платіжної картки.
На думку органу контролю, цей чек не відповідає вимогам до його заповнення та не підтверджує сплату коштів, оскільки у ньому не зазначено про оплату карткою.
Але суд із такою позицією не погодився. З наданої копії чека вбачається, що в ньому зазначено «на проведення безготівкового розрахунку», але не згадано про використання картки. Проте чек містить усі необхідні реквізити, що дають змогу встановити: хто і скільки заплатив, хто отримав кошти, дату оплати. Крім того, до звіту працівник додав рахунок готелю, який також дає змогу встановити характер правовідносин. За таких обставин суд постановив, що окремий недолік фіскального чека не призводить до визнання його недійсним, а висновок податківців про відсутність належного документального підтвердження витрат у цій частині є безпідставним.
Ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2017 № 818/1740/16