Порядок проведення моніторингу контрольованих операцій буде змінено. Дізнайтеся подробиці першими!
Відповідно до наказу первинний аналіз інформації про здійснені контрольовані операції податківці проводитимуть шляхом зіставлення показників податкової, фінансової звітності платника податку, даних митних декларацій, а також порівняння рівня цін і умов, що застосовують платники податків у контрольованій операції, із рівнем цін і умов у неконтрольованій(их) операції(ях) з метою встановлення відповідності умов контрольованих операцій платника податку принципу «витягнутої руки» та/або виявлення фактів заниження платником податків податкових зобов’язань.
Для первинного аналізу контролери можуть:
- збирати й накопичувати загальнодоступну інформацію про ринкові ціни на товари (роботи, послуги);
- створювати інформаційні продукти і бази даних для зберігання й узагальнення такої інформації.
Первинний аналіз здійснюють незалежно від того, чи подав платник податку Звіт про контрольовані операції за відповідний звітний період.
Якщо первинний аналіз виявить, що платник податку під час здійснення контрольованих операцій застосував умови, що не відповідають принципу «витягнутої руки», платник податку має право самостійно коригувати ціни контрольованої операції та сум податкових зобов’язань відповідно до підпункту 39.5.4.1 Податкового кодексу України (ПК).
Результати первинного аналізу інформації про здійснені контрольовані операції використовують для подальшого аналізу звітів про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення, поданих платником податків відповідно до вимог пункту 39.4 ПК, та вирішення питання призначення перевірки платника податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки».
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.
Наказ Мінфіну від 28.04.2017 № 470
Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
Якщо були операції з нерезидентами, які підпадають під критерії контрольованих, треба подати Звіт про контрольовані операції 2026. А якщо бути точним, то Звіт про контрольовані операції 2025, оскільки восени 2026 року спливає саме термін подання звіту за 2025 рік
У 2024 році учасникам міжнародної групи компаній, що мали контрольовані операції, разом зі звичним уже Звітом про контрольовані операції обов’язково треба подати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2023 рік. У консультації розповімо про форму цього повідомлення, терміни подання, алгоритм заповнення та штрафи, які доведеться сплачувати за неподання
Закон № 3813, яким депутати внесли чергові зміни до Податкового кодексу України (ПК), опублікований у «Голосі України» 25.07.2024. Більшість змін, що в ньому передбачені, за винятком окремих положень, запрацює з першого числа наступного місяця після місяця його опублікування. Тобто з 01.08.2024.
У консультації розглянемо вимоги до резидентів Дія Сіті, які суб’єкти господарювання можуть бути резидентом Дія Сіті, які пільги з оподаткування для резидентів Дія Сіті, умови застосування зниженої ставки ПДФО до доходу найманих працівників