Які норми щодо оновлення порядку реєстрації РРО вже діють

ДФС повідомила, що з 01.10.2018 набрав чинності наказ Мінфіну від 20.09.2018 № 773 щодо зміни до порядків реєстрації РРО та КОРО.

Новації передбачають спрощення процедури реєстрації та застосування РРО. Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків. Її можна буде подати до ДФС у паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, ЦСО, суб’єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.

Z-звіт в електронному вигляді

Для впровадження таких спрощень ДФС створить та супроводжуватиме два нових реєстри — Реєстр екземплярів РРО та Реєстр ЦСО РРО.

Зміни, внесені наказом, набувають чинності у два етапи. Так, з 01.10.2018:

  • здійснюється за спрощеним порядком ведення КОРО/журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти. Суб’єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (Z-звіти) та вести облік ремонтів;
  • щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні Z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;
  • реєстрація, застосування (зберігання) КОРО на РРО, РК здійснюється за бажанням суб’єкта господарювання у разі прийняття ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється ним до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії;
  • перереєстрація РРО/КОРО у разі зміни даних щодо суб’єктів господарювання, які зазначаються у реєстраційному посвідченні/КОРО та пов’язані з перейменуванням районів у містах, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;
  • суб’єктам господарювання та їх представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, забороняється здійснювати валютно-обмінні операції у пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.

Решта змін, передбачених наказом, набуває чинності після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. У ньому, зокрема, мова йде про:

  • реєстрацію РРО, КОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО без додатків, у т.ч. поданої в електронній формі;
  • обмін документами між ДФС та ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про техобслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;
  • надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію КОРО та журналу про використання РРО отримання реєстраційних документів представнику суб’єкта господарювання;
  • оновлені спрощені форми документів, які передбачені змінами.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
48438

Програмний РРО (ПРРО)

Програмні РРО — гідна альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою віртуальних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про програмний РРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
22922

Робота РРО під час воєнного стану

Розрахункові операції потребують застосування РРО. Воєнний час — не виняток. Однак наразі платежі через касові апарати мають певні особливості. Розглянемо їх.
41340

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді