Прощена дебіторська заборгованість ≠ безнадійна заборгованість

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Списання безнадійної дебіторської заборгованості: Скачати бухпроведення

Прощена дебіторська заборгованість не відповідає критеріям безнадійної дебіторської заборгованості, тобто по якій минув термін позовної давності, то на неї не діють норми підпункту 139.2.2 Податкового кодексу України (ПК). А саме щодо зменшення фінансового результату до оподаткування на суму списаної дебіторської заборгованості (у т. ч. за рахунок створеного резерву сумнівних боргів), яка відповідає ознакам, визначеним підпункті 14.1.11 ПК.

Водночас у випадку прощення дебіторську заборгованість відповідно до підпункту 14.1.257 ПК визначають як безповоротну фінансову допомогу.

За підпунктом 140.5.10 ПК фінансовий результат податкового звітного періоду збільшують зокрема на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг):

  • особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб);
  • платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX ПК.

Це не стосується безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення підпункту 140.5.9 ПК.

Тому якщо лізингоотримувач не є платником податку на прибуток (крім фізичних осіб), або платником податку, який оподатковується за ставкою 0%, то лізингодавець на дату прощення дебіторської заборгованості за поставлену техніку має збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму такої прощеної дебіторської заборгованості.

Якщо лізингоотримувач зареєстрований в Реєстрі неприбуткових установ та організацій, лізингодавець має збільшити свій фінансовий результат на суму прощеної дебіторської заборгованості, що перевищує 4% його оподатковуваного прибутку попереднього звітного року відповідно до підпункту 140.5.9 ПК.

Лист ДФС від 15.07.2019 № 3272/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація розрахунків з дебіторами та кредиторами

Мабуть, інвентаризація розрахунків є найважливішим етапом проведення річної інвентаризації. Адже потрібно визначити не лише, скільки винні тобі, а й скільки винен ти сам. Для цього доведеться звірити з контрагентами розрахунки, скласти акт інвентаризації та прийняти рішення про списання деяких боргів. Розглянемо основні аспекти проведення такої інвентаризації.
14717

Довідка про доходи: як видати працівнику

Довідка про доходи може знадобитися працівникові будь-коли. За якою формою видавати довідку про доходи та в яких випадках, підкажемо у консультації
340957

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді