Дубль 2 або новий законопроєкт щодо змін до Податкового кодексу

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності та несплату податків

У Верховній Раді зареєстрували альтернативний проєкт Закону № 1210-1 щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві.

Документ пропонує, зокрема:

  • запровадити концепцію оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній на рівні контролюючої особи — фізичної або юридичної особи, що є контролюючою особою такої компанії. При цьому, контрольованою іноземною компанією вважатимуть будь-яку юридичну особу, зареєстровану в іноземній державі або території, яка визнана такою, що знаходиться під контролем фізичної особи — резидента України відповідно до правил, визначених Податковим кодексом України (ПК);
  • уточнити порядок врахування процентів, які сплачують за кредитами, позиками та іншими борговими зобов’язаннями;
  • уточнити визначення постійного представництва;
  • запровадити можливість реєстрації платниками податків нерезидентів, що здійснюють свою діяльність через розташоване в Україні постійне представництво без його реєстрації платником податків;
  • створити трирівневу структуру документації для міжнародних груп компаній, яка включає в себе документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл), глобальну документацію (майстер-файл) та звіт у розрізі країн (country-by-country reporting);
  • уточнити критерії визнання осіб пов’язаними та запровадити штрафні санкцій, пропорційні порушенню норм законодавства;
  • визначити порядок проведення процедури взаємного узгодження, що передбачає механізм подання заяви на розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, вимоги до такої заяви, порядок дій контролюючого органу;
  • запровадити концепцію оподаткування прирівняних до дивідендів платежів, що передбачає коригування за методологією, передбаченими для контролю за трансфертним ціноутворенням, при здійсненні операцій з нерезидентами.
  • запровадити принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушенняв у межах ПК;
  • визначити вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів. А саме передбачити в якості обов’язкових описової та мотивувальної частин податкового повідомлення-рішення;
  • закріпити перелік податкових правопорушень контролюючих органів, які серед іншого, включатимуть недотримання ними процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;
  • визначити в ПК невичерпний перелік збитків, яких можуть зазнавати платники податку;
  • закріпити матвідповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів;
  • реформувати пеню. Її розглядатимуть не як штрафну санкцію, що за її одночасного застосування із штрафом призводить до подвійної фінансової відповідальності за одне правопорушення, а як засіб дисконтування грошей в часі. Йдеться про приведення грошей до реальної вартості в часі;
  • запровадити колегіальний розгляд матеріалів податкової перевірки комісією з питань розгляду заперечень та встановити чіткий перелік обставин, які підлягають встановленню під час розгляду матеріалів;
  • створити при Мінфіні постійно діючу Апеляційну раду з питань розгляду скарг платників податків на рішення ДПС.

Зміни, що запропонували в цьому законопроєкті значною мірою повторюють положення законопроєкту з однойменною назвою № 1210 від 30.08.2019.

Проєкт Закону від 19.09.2019 № 1210-1


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Неможливість виконувати податкові обов’язки – як підтвердити

Як підвередити неможливість виконувати свої податкові обов’язки під час війни, аби не було штрафів за невчасне декларування та несплату податків? Від Мінфіну вже вийшов відповідний Порядок. У статті розглянемо, які підстави він надає; які заяви, повідомлення та підтверджуючі документи для цього потрібні; коли та як їх подавати
17667

«Клуб білого бізнесу»: що варто знати

Президент України підписав Закон про «клуб білого бізнесу». Ще чекаємо на офіційне опублікування документа. Проте вже тепер ви маєте змогу оцінити, чи приймуть вас до клубу білого бізнесу і на які привілеї зможете розраховувати
152

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі – податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання – у цьому огляді
14971

Як дізнатися про податковий борг

Платникам податків відомо, що несплата податків у встановлені строки спричиняє податковий борг. Найважливіша інформація про податковий борг ― у консультації
38536

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді