Дубль 2 або новий законопроєкт щодо змін до Податкового кодексу

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності та несплату податків

У Верховній Раді зареєстрували альтернативний проєкт Закону № 1210-1 щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві.

Документ пропонує, зокрема:

  • запровадити концепцію оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній на рівні контролюючої особи — фізичної або юридичної особи, що є контролюючою особою такої компанії. При цьому, контрольованою іноземною компанією вважатимуть будь-яку юридичну особу, зареєстровану в іноземній державі або території, яка визнана такою, що знаходиться під контролем фізичної особи — резидента України відповідно до правил, визначених Податковим кодексом України (ПК);
  • уточнити порядок врахування процентів, які сплачують за кредитами, позиками та іншими борговими зобов’язаннями;
  • уточнити визначення постійного представництва;
  • запровадити можливість реєстрації платниками податків нерезидентів, що здійснюють свою діяльність через розташоване в Україні постійне представництво без його реєстрації платником податків;
  • створити трирівневу структуру документації для міжнародних груп компаній, яка включає в себе документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл), глобальну документацію (майстер-файл) та звіт у розрізі країн (country-by-country reporting);
  • уточнити критерії визнання осіб пов’язаними та запровадити штрафні санкцій, пропорційні порушенню норм законодавства;
  • визначити порядок проведення процедури взаємного узгодження, що передбачає механізм подання заяви на розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, вимоги до такої заяви, порядок дій контролюючого органу;
  • запровадити концепцію оподаткування прирівняних до дивідендів платежів, що передбачає коригування за методологією, передбаченими для контролю за трансфертним ціноутворенням, при здійсненні операцій з нерезидентами.
  • запровадити принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушенняв у межах ПК;
  • визначити вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів. А саме передбачити в якості обов’язкових описової та мотивувальної частин податкового повідомлення-рішення;
  • закріпити перелік податкових правопорушень контролюючих органів, які серед іншого, включатимуть недотримання ними процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;
  • визначити в ПК невичерпний перелік збитків, яких можуть зазнавати платники податку;
  • закріпити матвідповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів;
  • реформувати пеню. Її розглядатимуть не як штрафну санкцію, що за її одночасного застосування із штрафом призводить до подвійної фінансової відповідальності за одне правопорушення, а як засіб дисконтування грошей в часі. Йдеться про приведення грошей до реальної вартості в часі;
  • запровадити колегіальний розгляд матеріалів податкової перевірки комісією з питань розгляду заперечень та встановити чіткий перелік обставин, які підлягають встановленню під час розгляду матеріалів;
  • створити при Мінфіні постійно діючу Апеляційну раду з питань розгляду скарг платників податків на рішення ДПС.

Зміни, що запропонували в цьому законопроєкті значною мірою повторюють положення законопроєкту з однойменною назвою № 1210 від 30.08.2019.

Проєкт Закону від 19.09.2019 № 1210-1


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і майбутні зміни

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
317136

Ставки податків та інші зміни після набуття чинності Закону № 4015: як є і як буде (таблиця)

Закон про підвищення податків (законопроєкт № 11416-д) ще не набрав чинності. Проте ми вже розібрали до крихт усі зміни, які він передбачає. Тримайте порівняльну таблицю, як є і як буде після того, як президент підпише Закон
10865

Закон про збільшення податків № 11416-д: огляд змін від військового збору до ренти

Ось-ось Закон № 11416-д, який передбачає підвищення військового збору, має підписати Президент. Затамували дихання — чекаємо новин. А поки пропонуємо вам дослідити огляд експерта, який проаналізував основні моменти тексту Закону № 11416-д, адже нововведень чимало — і не тільки щодо військового збору
1671

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2114

Довідка про відсутність податкової заборгованості: як отримати

Процедура та способи отримання від ДПС довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів. Зразок заповнення заяви про надання довідки про відсутність заборгованості. Строки видачі довідки про відсутність податкової заборгованості. Алгоритм отримання довідки в електронній формі з QR-кодом
2457

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді