Дубль 2 або новий законопроєкт щодо змін до Податкового кодексу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

У Верховній Раді зареєстрували альтернативний проєкт Закону № 1210-1 щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві.

Документ пропонує, зокрема:

  • запровадити концепцію оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній на рівні контролюючої особи — фізичної або юридичної особи, що є контролюючою особою такої компанії. При цьому, контрольованою іноземною компанією вважатимуть будь-яку юридичну особу, зареєстровану в іноземній державі або території, яка визнана такою, що знаходиться під контролем фізичної особи — резидента України відповідно до правил, визначених Податковим кодексом України (ПК);
  • уточнити порядок врахування процентів, які сплачують за кредитами, позиками та іншими борговими зобов’язаннями;
  • уточнити визначення постійного представництва;
  • запровадити можливість реєстрації платниками податків нерезидентів, що здійснюють свою діяльність через розташоване в Україні постійне представництво без його реєстрації платником податків;
  • створити трирівневу структуру документації для міжнародних груп компаній, яка включає в себе документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл), глобальну документацію (майстер-файл) та звіт у розрізі країн (country-by-country reporting);
  • уточнити критерії визнання осіб пов’язаними та запровадити штрафні санкцій, пропорційні порушенню норм законодавства;
  • визначити порядок проведення процедури взаємного узгодження, що передбачає механізм подання заяви на розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, вимоги до такої заяви, порядок дій контролюючого органу;
  • запровадити концепцію оподаткування прирівняних до дивідендів платежів, що передбачає коригування за методологією, передбаченими для контролю за трансфертним ціноутворенням, при здійсненні операцій з нерезидентами.
  • запровадити принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушенняв у межах ПК;
  • визначити вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів. А саме передбачити в якості обов’язкових описової та мотивувальної частин податкового повідомлення-рішення;
  • закріпити перелік податкових правопорушень контролюючих органів, які серед іншого, включатимуть недотримання ними процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;
  • визначити в ПК невичерпний перелік збитків, яких можуть зазнавати платники податку;
  • закріпити матвідповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів;
  • реформувати пеню. Її розглядатимуть не як штрафну санкцію, що за її одночасного застосування із штрафом призводить до подвійної фінансової відповідальності за одне правопорушення, а як засіб дисконтування грошей в часі. Йдеться про приведення грошей до реальної вартості в часі;
  • запровадити колегіальний розгляд матеріалів податкової перевірки комісією з питань розгляду заперечень та встановити чіткий перелік обставин, які підлягають встановленню під час розгляду матеріалів;
  • створити при Мінфіні постійно діючу Апеляційну раду з питань розгляду скарг платників податків на рішення ДПС.

Зміни, що запропонували в цьому законопроєкті значною мірою повторюють положення законопроєкту з однойменною назвою № 1210 від 30.08.2019.

Проєкт Закону від 19.09.2019 № 1210-1

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
156635

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
23579

Великі платники податків: нові критерії та вимоги у 2025 році

Що означає бути великим для цілей оподаткування? Що змінюється у підприємства після набуття статусу великого платника податків і куди тоді подається звітність? Розглянемо ці та інші питання у огляді
21444

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді