Не обов’язково купувати ТМЦ виключно за письмовим договором купівлі-продажу: позиція ВС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Підтвердні документи

Верховний суд України (далі — ВС) зазначив: наявність первинних документів, є підставою для формування витрат.

У розглянутій ним справі ВС погодився з висновками попередніх судів, які встановили: придбані запасні частини та паливно-мастильні матеріали (далі — ПММ) були використані ФОП у власній господарській діяльності. Це підтвердили первинні документи — видаткові накладні, ТТН, акти на списання, подорожні листи, фіскальні чеки на придбання палива. А тому ФОП обґрунтовано відніс такі витрати на валові.

Не обов’язково купувати ТМЦ виключно за письмовим договором купівлі-продажу: позиція ВС

ВС вважає: зауваження податківців, що товарні чеки на придбанні ПММ не містять реквізитів власника, а отже вони не є належними підтвердними документами, суди попередніх інстанцій обґрунтовано не взяли до уваги. Адже фіскальні чеки є належними документами, які підтверджують укладання договору купівлі-продажу у формі публічної оферти, факт придбання палива, а відповідно і понесені витрати.

ВС підкреслив, що законодавство не визначає обов`язок придбавати товарно-матеріальні цінності виключно на підставі письмових договорів купівлі-продажу. Суб’єкт господарювання може скористатись і договором публічної оферти. Зокрема купівлі-продажу ПММ на автозаправних станціях.

Постанова ВСУ від 18.09.2019 у справі № 814/200/16

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
153

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120271

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341718

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291847

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
836

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді