Не обов’язково купувати ТМЦ виключно за письмовим договором купівлі-продажу: позиція ВС

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Підтвердні документи

Верховний суд України (далі — ВС) зазначив: наявність первинних документів, є підставою для формування витрат.

У розглянутій ним справі ВС погодився з висновками попередніх судів, які встановили: придбані запасні частини та паливно-мастильні матеріали (далі — ПММ) були використані ФОП у власній господарській діяльності. Це підтвердили первинні документи — видаткові накладні, ТТН, акти на списання, подорожні листи, фіскальні чеки на придбання палива. А тому ФОП обґрунтовано відніс такі витрати на валові.

Не обов’язково купувати ТМЦ виключно за письмовим договором купівлі-продажу: позиція ВС

ВС вважає: зауваження податківців, що товарні чеки на придбанні ПММ не містять реквізитів власника, а отже вони не є належними підтвердними документами, суди попередніх інстанцій обґрунтовано не взяли до уваги. Адже фіскальні чеки є належними документами, які підтверджують укладання договору купівлі-продажу у формі публічної оферти, факт придбання палива, а відповідно і понесені витрати.

ВС підкреслив, що законодавство не визначає обов`язок придбавати товарно-матеріальні цінності виключно на підставі письмових договорів купівлі-продажу. Суб’єкт господарювання може скористатись і договором публічної оферти. Зокрема купівлі-продажу ПММ на автозаправних станціях.

Постанова ВСУ від 18.09.2019 у справі № 814/200/16


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Хто, коли і як подає фінансову звітність за 9 місяців

Настає час звітувати за січень-вересень поточного року. Якою має бути фінансова звітність за 9 місяців, кому її подавати та на що звернути увагу, чи виправляти минулі помилки, а також про відповідальність за таку звітність – дізнайтесь у консультації
32615

Як скласти баланс підприємства

Баланс форма 1 — це головний фінансовий звіт, його поняття ключове у бухгалтерському обліку. У статті алгоритм заповнення балансу, який допоможе вам скласти його без помилок
146697

Інвентаризація матеріальних цінностей та порядок її проведення

Інвентаризація – це контрольний захід, який дає можливість виявити відхилення між даними бухобліку та фактичною наявністю активів. Яка ж послідовність проведення інвентаризації матеріальних цінностей? У чому особливості інвентаризації ТМЦ на відповідальному зберігання, ТМЦ у дорозі, незавершеного виробництва? Це тема сьогоднішньої консультації
22303

Договір дарування в Україні (2024 рік)

Шукаєте інформацію про договір дарування? Дізнайтеся, як підприємство може укласти договір дарування майна з фізичною особою. У статті знайдете зразок договору дарування та потрібну інформацію щодо юридичного оформлення безоплатної передачі майна
38225

Наказ про преміювання працівників

Один із методів заохочення працівників до роботи — преміювання. У статті розповімо, як документально оформити — скласти наказ. Також для вас — наказ про преміювання працівників зразок
77702

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді