Роботодавець адвоката сплатив ЄСВ: чи платити ще ЄСВ «за себе»

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Як нарахувати і сплатити ЄСВ БЕЗ ШТРАФІВ

Суди попередніх двох інстанцій визначили, що особи-незалежники, які є найманими працівниками, не звільнені від сплати ЄСВ за себе, якщо вони зареєстровані «незалежниками».

Роботодавець адвоката сплатив ЄСВ: чи платити ще ЄСВ «за себе»

А от суд касаційної інстанції вважає, що така особа є самозайнятою особою і зобов’язана сплачувати ЄСВ не нижче розміру мінімального страхового внеску незалежно від фактичного отримання доходу лише за умови, що така особа не є найманим працівником.

Якщо особа є найманим працівником — платником ЄСВ за неї є її роботодавець. Тобто мету збору ЄСВ досягнуто за рахунок сплати роботодавцем.

ДФС має інше тлумачення норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI.

З 01.01.2017 платник ЄСВ-незалежник, перебуваючи на обліку у контролюючому органі, зобов’язаний визначити базу нарахування та сплатити ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску на місяць. При цьому незважаючи на наявність трудових відносин з роботодавцем (лист ДФС від 22.10.2019 № 936/6/99-00-04-07-03-15/ІПК).

Постанова ВС від 27.11.2019 у справі № 160/3114/19

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Алгоритм заповнення єдиної звітності для ФОП

Із 17 липня 2026 року набрали чинності нові форми об'єднаної звітності з ПДФО, військового збору та ЄСВ, а також оновлений Порядок їх заповнення. Вперше законодавець розмежував форми звітності для юридичних осіб та самозайнятих осіб. Яку форму Податкового розрахунку повинні подавати підприємці, які особливості її заповнення, на що звернути увагу, щоб уникнути типових помилок, та які зміни необхідно врахувати під час звітування — розглянемо у статті
30707

Єдиний соціальний внесок 2026: ставки, сплата, строки звітування

ЄСВ — це обов’язковий платіж, який сплачують роботодавці за найманих працівників при нарахуванні зарплати чи винагород за ЦПД. ФОПи сплачують його за себе. Дізнайтеся про останні зміни та актуальні правила — у цьому огляді
174559

Сплата ЄСВ у 2025 році

Єдиний соціальний внесок сплачують роботодавці за своїх працівників після нарахування заробітної плати, винагороди за цивільно-правовими договорами, а також деяких інших виплати. Ще його сплачують фізособи-підприємці — «за себе». Усе про ЄСВ — в огляді
49281

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді