Порядок виплати допомоги по частковому безробіттю зазнає змін

14 липня парламент прийняв у І читанні проект Закону, який вносить зміни до порядку надання допомоги по частковому безробіттю.

Основні зміни на час карантину стосуються суб’єктів великого підприємництва:

  • виключено підставу надання допомоги по частковому безробіттю лише підприємствам із замкнутим циклом виробництва;
  • додано нову підставу звернення — зупинення (скорочення) виробництва та тривалості робочого часу працівників є вимушеним на період карантину;
  • допомогу по частковому безробіттю на період карантину працівникам підприємство виплачуватиме з першого дня скорочення тривалості їх робочого часу у межах строку зупинення (скорочення) виробництва, але не більше 30 к. дн. після завершення карантину;
  • період виплати допомоги по частковому безробіттю не враховуватимуть при розгляді звернення за наступним одержанням допомоги по частковому безробіттю з причин зупинення (скорочення) виробництва;
  • право на допомогу по частковому безробіттю будуть мають усі застраховані особи, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини, у т.ч. пенсіонери.

Порядок виплати допомоги по частковому безробіттю зазнає змін

Разом з тим, ФРУ звернулась до Голови Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів з пропозиціями врегулювати такі проблеми:

  • необхідно поширити спрощений механізм отримання допомоги на суб’єктів великого підприємництва;
  • звільнити від оподаткування (ПДФО та військового збору) розмір допомоги, що надають не за спрощеним механізмом;
  • врегулювати питання надання допомоги роботодавцям, що оголосили простій виробництва або окремих дільниць, підрозділів і оплачують 2/3 окладу (тарифної ставки);
  • виключити необхідність подання роботодавцем повідомлення про можливе зупинення виробництва до ДСЗ;
  • виключити обов’язок роботодавця не здійснювати звільнення працівників за їх ініціативою протягом півроку з дня отримання допомоги.

За інформацією ФРУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15206

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65745

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1546

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді