Плата за землю: базу оподаткування хочуть розширити

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Депутати пропонують розширити базу оподаткування плати за землю, доповнивши новими пунктами статтю 274 Податкового кодексу України (далі — ПК) такого змісту:

  • 274.3. Плата за користування земельними ділянками, які використовують юридичні і фізичні особи, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено, становить у розмірі 3% від НГО земельних ділянок.
  • 274.4. Ставка податку за земельні ділянки на землях водного фонду становить у розмірі 3% від НГО.
  • 274.5. Ставка податку за земельні ділянки на землях водного фонду, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, становить у розмірі визначеному пунктом 288.5 ПК.

Плата за землю: базу оподаткування хочуть розширити

Крім того пропонують викласти у новій редакції:

  • п. 287.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачують на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
  • частину 4 пункту 297.1. Платники єдиного податку звільнені від: «податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої групи для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

На думку законотворців, ці доповнення до ПК сприятимуть належному оформленню правовстановлюючих документів на землю юридичними та фізичними особами, які є землекористувачами земельних ділянок, право власності на які або право оренди яких не оформлено, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини).

Проєкт Закону від 22.07.2020 № 3922

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Туристичний збір в Україні: за якими правилами сплачувати

За якою ставкою справляти туристичний збір 2026, чи подавати декларацію, якщо діяльність не проводилася, які документи підтверджують звільнення від сплати туристичного збору, чи може туристичний збір сплатити туроператор, як бути з туристичним збором платнику єдиного податку — в огляді
71251

Податкова декларація з транспортного податку 2026

Придбали вартісний автомобіль класу «люкс»? Тоді готуйтеся подавати декларацію з транспортного податку. Хто подає, який граничний термін подання податкової декларації з транспортного податку у 2026 році, як заповнити декларацію — розповість експерт
25049

Орендна плата фізособам: оподаткування та звітність

Вимоги до договору оренди земельної ділянки. Розмір орендної плати. Податкові наслідки виплати орендної плати. Приклади розрахунку суми орендної плати до виплати орендодавцеві та суми податків. Заповнення Додатка 4ДФ Податкового розрахунку у разі виплати орендної плати
41744

Земельний сервітут: чи реєструвати договір та як оподатковувати

Підприємство уклало сервітут із Державним науково-дослідним інститутом. На виконання умов цього договору сторони підписали акт приймання-передачі об’єкта сервітуту. Як підприємству, користувачу сервітутом, відображати щомісячну оплату (затрати) за таким договором?
23691

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді