Суми ПДВ, сплачені/нараховані при придбанні товарів/послуг, які включають у вартість туристичного продукту/туристичної послуги, не відносять до податкового кредиту та не включають до бази оподаткування туристичного оператора

Податковий кредит з ПДВ
Застосовуйте загальне правило формування податкового кредиту, яке визначили статтею 198 Податкового кодексу України (ПК).
Правило передбачає включення до складу податкового кредиту усіх сум ПДВ, сплачених (нарахованих) при придбанні товарів/послуг, незалежно від того, для використання в яких операціях придбали такі товари/послуги, та подальше нарахування податкових зобов’язань у разі придбання товарів/послуг для використання в операціях, які не підлягають оподаткуванню (звільнені від оподаткування, не є об’єктом оподаткування).
Такий порядок формування податкового кредиту запровадили з метою правильного обрахунку суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, оскільки система електронного адміністрування ПДВ не передбачає автоматичного виключення із реєстраційної суми окремих сум ПДВ.
Отже, при здійсненні платником ПДВ туроператорської та турагентської діяльності податковий кредит формують у загальновстановленому порядку, визначеному статтею 198 ПК. Він передбачає включення усіх сум ПДВ, сплачених (нарахованих) при придбанні товарів/послуг, які використовують для надання туристичних послуг (туристичного продукту), до складу податкового кредиту та подальше нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 ПК.
За інформацією ДПС в Одеській області
Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити