Як оподатковувати виплату процентів нерезиденту: роз’яснює Мінфін

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

⚠️АНТИКРИЗОВИЙ ОБЛІК ДЛЯ БУХГАЛТЕРА В УМОВАХ КАРАНТИНУ⚠️

Податківці інформують, що у лист ДПС від 19.10.2020 № 18727/7/99-00-05-05-02-07, викладено позицію Мінфіну щодо оподаткування процентів за позикою або фінансовим кредитом, залучених від нерезидента, у разі зміни позичальника (кредитора).

Як оподатковувати виплату процентів нерезиденту: роз’яснює Мінфін

Коротко позиція полягає у наступному.

Якщо змінюється позичальник (кредитор) за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам після 31.12.2016, проценти, що сплачують резиденти за користування такою позикою або фінансовим кредитом, оподатковують за заниженою ставкою податку або звільняються від оподаткування при одночасному дотриманні усіх умов, визначених підпунктом 141.4.11 Податкового кодексу України (далі — ПК).

Якщо змінюється позичальник (кредитор) за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам до 31.12.2016 (включно) та залучені таким позичальником (кредитом) шляхом розміщення іноземних боргових цінних паперів на іноземній фондовий біржі, проценти, що сплачують резиденти за користування позикою або фінансовим кредитом в період з 01.01.2017 до 31.12.2017, звільняють від оподаткування відповідно до пункту 46 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПК при дотриманні умов, визначених підпунктами «б» і «в» підпункту 141.4.11 ПК.

При цьому, починаючи з 01.01.2018 (з дати набрання чинності Законом № 2245), відповідно до пункту 46 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПК звільнені від оподаткування проценти, що сплачують резиденти за користування позикою або фінансовим кредитом, які залучені позичальником (кредитором) шляхом розміщення іноземних боргових цінних паперів на іноземній фондовій біржі, у тому числі при зміні позичальника (кредитора) за такою позикою або фінансовим кредитом, наданими резидентам до 31.12.2016 (включно). Обов’язково повинні бути дотримані умови підпункту «б» підпункту 141.4.11 ПК. Звільнення діє незалежно від країни податкової резиденції нерезидента та/або уповноваженої ним особи, якому виплачуються такі проценти.

За інформацією Офісу ВПП ДПС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік валютних операцій на підприємстві 2026

Валютні обмеження 2026 року — які вони у період дії воєнного стану. Розглянемо також облік валютних операцій на прикладах придбання та продажу іноземної валюти 2026
95888

Платіжна інструкція 2026: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
173532

Оферта: що це та як оформити

Оферта як пропозиція укласти угоду, як використовувати оферту у ЗЕД, якими бувають оферти, структура оферти, контроферта та прийняття угоди — акцепт оферти. Публічна оферта як необхідність у діяльності інтернет-магазину. Ці та інші питання — в огляді
7378

Договір оренди земельної ділянки комунальної або державної власності

Оренда державної та комунальної землі є найбільш розповсюдженим речовим правом на неприватну землю. Проаналізуємо, які є варіанти оренди неприватної землі, від чого залежить вибір виду оренди та які вимоги висуваються до договорів оренди.
35118

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді