Як штрафуватимуть платників за результатами камеральних перевірок: ДПС оприлюднила Рекомендації

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

⚡️ Практикум із податкового захисту ⚡️

Як штрафуватимуть платників за результатами камеральних перевірок: ДПС оприлюднила Рекомендації

Рекомендації ДПС від 26.03.2021 № 7485/7/99-00-18-02-02-07

З 01.01.2021 змінились розмір штрафів (Закон України від 16.01.2020 № 466):

  • при визначенні контролерами суми податкового зобов'язання та/або іншого зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшенні суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми ПДВ платника податків — у розмірі 10% (п. 123.1 ПКУ);
  • затримці сплати узгодженої суми грошового зобов'язання — 5% при затримці до 30 днів та у розмірі 10% при затримці більше ніж 30 днів (п. 124.1 ПКУ).

При цьому за діяння, вчинені умисно, визначено розмір штрафу — 25%. Водночас за діяння, передбачені п. 123.2 та 124.2 ПКУ, вчинені повторно протягом 1095 к. дн. або які призвели до прострочення сплати грошового зобов'язання на строк більше 90 к. дн., штраф — 50%.

У зв’язку з цим ДПС надала Рекомендації щодо реалізації концепції притягнення до фінансової відповідальності платника податків за умови доведення його вини за результатами проведення камеральних перевірок (далі — Рекомендації).

Ці Рекомендації містять особливості порядку застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до ст. 123-124 ПКУ при проведенні камеральних перевірок платників податків - фізичних осіб, які не є самозайнятими особами.

Також податківці виклали:

  • застосування норм ПКУ під час проведення камеральних перевірок юросіб та самозайнятих осіб;
  • особливості практичного застосування норм ПКУ під час проведення камеральних перевірок (приклади);
  • особливості процедури оскарження результатів перевірки (подання заперечень);
  • перелік відомостей, які зазначають в акті камеральної перевірки.

Податківці зазначили, що фінвідповідальність за окремо визначені ПКУ правопорушення, нерозривно пов'язана із можливістю органів ДПС довести ціленаправленість (умисність) дій платника податків, його вину у вчиненні податкового правопорушення.

Вказане визначає необхідність дій з боку органів ДПС у зборі належної та допустимої доказової бази, яка переконливо буде доводити, що саме платник податків створив такі умови, за яких стало можливе вчинення податкового правопорушення. При цьому він міг та мав можливість дотриматися встановленого порядку, проте свідомо це проігнорував.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові перевірки 2025: кого, коли і за що перевіряє ДПС

До перевірки краще підготуватися заздалегідь. У консультації — особливості податкових перевірок у 2025 році, рекомендації для платників податків, план перевірок ДПС 2025, а також про ситуацію з податковими перевірками під час воєнного стану, сплату штрафів, пені та можливе звільнення від такої сплати
66436

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
93219

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
29797

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді