Як штрафуватимуть платників за результатами камеральних перевірок: ДПС оприлюднила Рекомендації

⚡️ Практикум із податкового захисту ⚡️

Як штрафуватимуть платників за результатами камеральних перевірок: ДПС оприлюднила Рекомендації

Рекомендації ДПС від 26.03.2021 № 7485/7/99-00-18-02-02-07

З 01.01.2021 змінились розмір штрафів (Закон України від 16.01.2020 № 466):

  • при визначенні контролерами суми податкового зобов'язання та/або іншого зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшенні суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми ПДВ платника податків — у розмірі 10% (п. 123.1 ПКУ);
  • затримці сплати узгодженої суми грошового зобов'язання — 5% при затримці до 30 днів та у розмірі 10% при затримці більше ніж 30 днів (п. 124.1 ПКУ).

При цьому за діяння, вчинені умисно, визначено розмір штрафу — 25%. Водночас за діяння, передбачені п. 123.2 та 124.2 ПКУ, вчинені повторно протягом 1095 к. дн. або які призвели до прострочення сплати грошового зобов'язання на строк більше 90 к. дн., штраф — 50%.

У зв’язку з цим ДПС надала Рекомендації щодо реалізації концепції притягнення до фінансової відповідальності платника податків за умови доведення його вини за результатами проведення камеральних перевірок (далі — Рекомендації).

Ці Рекомендації містять особливості порядку застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до ст. 123-124 ПКУ при проведенні камеральних перевірок платників податків - фізичних осіб, які не є самозайнятими особами.

Також податківці виклали:

  • застосування норм ПКУ під час проведення камеральних перевірок юросіб та самозайнятих осіб;
  • особливості практичного застосування норм ПКУ під час проведення камеральних перевірок (приклади);
  • особливості процедури оскарження результатів перевірки (подання заперечень);
  • перелік відомостей, які зазначають в акті камеральної перевірки.

Податківці зазначили, що фінвідповідальність за окремо визначені ПКУ правопорушення, нерозривно пов'язана із можливістю органів ДПС довести ціленаправленість (умисність) дій платника податків, його вину у вчиненні податкового правопорушення.

Вказане визначає необхідність дій з боку органів ДПС у зборі належної та допустимої доказової бази, яка переконливо буде доводити, що саме платник податків створив такі умови, за яких стало можливе вчинення податкового правопорушення. При цьому він міг та мав можливість дотриматися встановленого порядку, проте свідомо це проігнорував.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Криптовалюти: бухоблік і декларування

Що таке криптовалюта та чи легально нею користуватися, яке законодавче регулювання криптовалют існує насьогодні. Також мова піде про електронне декларування криптовалют, облік і оподаткування операцій з криптовалютами, питання фінансового моніторингу криптовалют як віртуальних активів
20033

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
34992

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді