Як оподатковувати ПДФО подарункові сертифікати

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Якщо юридична особа надає подарункові сертифікати фізичним особам, то вартість таких сертифікатів оподатковують як додаткове благо за ставкою 18%

Подарункові сертифікати фізособі від юрособи: що з ПДФО

До складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включають дохід, отриманий як додаткове благо, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника, крім сум, зазначених у підпункті 165.1.53 Податкового кодексу України (ПК).

Якщо додаткові блага надають у негрошовій формі, суму податку об’єкта оподаткування обчислюють за правилами, визначеними пунктом 164.5 ПК (абз. 2 пп. «е» пп. 164.2.17 ПК).

Водночас не включають до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) – у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (пп. 165.1.39 ПК).

Ставка податку становить 18% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пп. 167.2—167.5 ПК), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховують (виплачують, надають) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

tg_4.png

Отже, якщо юридична особа надає подарункові сертифікати фізичним особам, то вартість таких сертифікатів включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як додаткове благо та оподатковують за ставкою 18% у джерела виплати з урахуванням вимог підпункту 165.1.39 ПК.

За інформацією ДПС у Вінницькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4756

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393044

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді