Оподаткування ПДФО вартості турів вихідного дня за рахунок профспілки

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Вартість турів вихідного дня та літнього відпочинку, що оплачує профспілка для своїх членів і членів їх сімей без придбання путівок, є додатковим благо, що оподатковують ПДФО за ставкою 18%

ПДФО

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (ПК).

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включають вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію осіб з інвалідністю, на території України платника податку або його дітей віком до 18 років, які надає йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) профспілка, до якої зараховують профспілкові внески платника податку — члена такої профспілки або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування (абз. 1 пп. 165.1.35 ПК).

Тобто, положення зазначеного пункту поширюють на платників податків, які отримують виключно путівки від профспілки.

Водночас підпунктом «е» підпункту 164.2.17 ПК передбачили, що до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених статтею 165 ПК) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника, крім сум, зазначених у підпункті 165.1.53 ПК.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою податку 18% (пп. 168.1.1 ПК).

Отже, вартість турів вихідного дня та літнього відпочинку, що організовуються та оплачуються за рахунок коштів профспілки для її членів (членів їх сімей) без придбання путівок, включається до їх загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як додаткове благо та оподатковується ПДФО на загальних підставах.

За інформацією ДПС у Донецькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Довідка про доходи: як видати працівнику

Довідка про доходи може знадобитися працівникові будь-коли. За якою формою видавати довідку про доходи та в яких випадках, підкажемо у консультації
340957

Медичне страхування працівників за рахунок роботодавця: які податки сплатити

Консультація допоможе правильно облікувати страхові внески та оподаткувати вартість медичного страхування у вигляді страхових платежів, які сплачуються за рахунок витрат роботодавця
65515

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4775

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393079

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді