Порядок обліку платників податків і зборів затвердив Мінфін наказом від 09.12.2011 № 1588 (далі — Порядок № 1588).
Для взяття на облік фізособа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до податкового органу за місцем свого постійного проживання:
- заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі — Заява № 5-ОПП) (додаток 8 до Порядку № 1588);
- копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у підпункті 1 пункту 6.7 розділу VI Порядку № 1588.
Це необхідно зробити у строк 10 календарних днів після держреєстрації (реєстрації) незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізособи на провадження незалежної професійної діяльності.
Якщо адвокат або судовий експерт провадить незалежну професійну діяльність індивідуально (не в складі державної спеціалізованої установи чи іншої юридичної особи) не з дати видачі відповідного свідоцтва, то для підтвердження періодів, протягом яких незалежна професійна діяльність не провадилась, подається документ відповідного уповноваженого органу чи витяг з реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, із зазначенням дат зупинення та поновлення права на заняття незалежною професійною діяльністю або дат зміни організаційної форми відповідної діяльності.
Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність та взяті на облік, як ВПО, можуть подати заяву для взяття на облік/зміну місця обліку до податкового органу за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої ВПО згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, копія якої подається до податкового органу (п.6.8 розд. VI Порядку № 1588).
При поданні документів пред’являють оригінали зазначених документів та паспортний документ.
Заява № 5-ОПП та копії зазначених документів можуть бути подані засобами електронних комунікацій в електронній формі.
Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі, платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у т. ч. Електронний кабінет.
Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? Із паперовими документами можна знайти рішення. З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб розібратися складніше — виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. У статті підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків
Зокрема, меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету надає платникам можливість створення заяв та запитів для отримання інформації, в тому числі Заяви № 5-ОПП (ідентифікатор форми F13141ХХ).
У запропонованій формі Заяви заповніть відповідні поля такої заяви. При цьому, частина полів електронного документа заповнюється автоматично на підставі реєстраційних та інших даних наявних в ДПС (з можливістю їх коригування).
Приєднання до Заяви сканованих копій документів (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ) здійснюйте шляхом вибору «Документ довільного формату» у вкладці «Додатки» зазначеної вище форми.
Після перевірки та збереження електронний документ підпишіть та направте до контролюючого органу.
Фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, при поданні в електронному вигляді Заяви № 5-ОПП може не приєднувати скановані копії паспорта. Накладений електронний підпис такої фізособи ідентифікує її як автора та підписувача електронного документа.