З 1 січня набрали чинності зміни внесені Законом України від 30.11.2021 р. № 1914-IX до пп. 215.3.1 ст. 215 Податкового кодексу України (далі – ПК) в частині збільшення ставок акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво.

⚡️ Паливний акциз, реєстрація акцизних складів і лічильників
Так, абзацом 6 п. 1 Розділу ІІ Перехідних положень зазначеного Закону визначено, що зміни до пп. 215.3.1 ст. 215 ПК, щодо ставок акцизного податку на алкогольні напої, набирають чинності з першого числа третього місяця з дня набрання чинності цим Законом.
Тобто, з 1 січня 2022 року збільшені ставки акцизного податку застосовуються лише для спирту, а для алкогольних напоїв, у тому числі пива – з 1 березня 2022 року.
Це означає, що виробники спирту етилового починаючи з 01.01.2022 р., при реєстрації заявки на поповнення обсягів його залишку в СЕА РПСЕ застосовують ставку акцизного у розмірі 133,31 грн за 1 літр 100% спирту, за якою також здійснюють облік податкових пільг з операцій, що звільняються від оподаткування або оподатковується за нульовою ставкою акцизного податку.
Виробники алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий, сплачують акцизний податок або подають контролюючому органу за своїм місцезнаходженням до отримання з акцизного складу спирту етилового податковий вексель, за ставками для цієї продукції, що діють до 1 березня 2022 року.
За інформацією ДПС
Як правильно розрахувати акцизний податок у 2026 році та не допустити помилок у звітності? У цьому матеріалі розбираємо, як нараховувати акциз за основними групами підакцизних товарів — пальним, алкоголем, тютюновими виробами, легковими авто. Розглядаємо зміни для роздрібних продавців, особливості відображення втрат підакцизних товарів у період війни та те, що варто знати бухгалтерам і підприємцям про акцизний податок
Акциз, САРП/ЄРАН, електронні сервіси, акцизні склади — все, що пов’язано з реалізацією пального давно увійшло в бухгалтерське життя. Про заповнення акцизної накладної, порядок складання акцизних накладних розповімо в огляді. Не забудемо й про зразки заповнення
Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2026 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
Помилки в акцизній декларації виправляють за допомогою спеціального додатка 7. Розповімо, як його заповнювати у загальному порядку та в конкретних ситуаціях. Скористайтеся нашими підказками, щоб правильно подати уточнення до акцизної декларації
Декларація акцизного податку: хто подає, коли звітувати та як заповнити без помилок. Зібрали все, що потрібно знати бухгалтеру — від строків до практичних нюансів заповнення