Усі ЗОЗ незалежно від форми власності, що провадять медпрактику, незабаром працюватимуть в е-системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). КМУ ухвалив відповідну постанову щодо питань провадження господарської діяльності з медпрактики.

Цим документом внесли зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, зокрема додана обов’язкова вимога щодо реєстрації закладів у центральній базі даних ЕСОЗ та ведення електронних медичних записів усіма надавачами медичних послуг. Відповідна норма буде поширюватися як на комунальні заклади охорони здоров’я, так і на приватні. Незалежно від того, чи заклад уже займається зазначеним видом господарської діяльності, чи отримує ліцензію вперше.
Інакше кажучи, усі заклади охорони здоров’я в Україні (ліцензіати) зобов'язані будуть вести медичну документацію в електронній базі даних та реєстрах.
Постанова набирає чинності з дня її публікації, і з цього моменту усі юрособи (незалежно від їх організаційно-правової форми) та ФОП, які провадять господарську діяльність з медпрактики, матимуть рівно 5 місяців на її виконання та приведення своєї діяльності у відповідність до ухвалених змін.
Додатково нагадуємо, що дія цих ліцензійних умов не поширюється на господарську діяльність, пов’язану зі здійсненням судово-медичної гістології, судово-медичної експертизи, судово-медичної імунології, судово-медичної криміналістики, судово-медичної токсикології, судово-медичної цитології, судово-психіатричної експертизи.
За інформацією МОЗ
З’ясуємо, чи можуть комунальні ЗОЗ списувати майно протягом перехідного періоду — після скасування Господарського кодексу та до перетворення на КНТ. Обговоримо, як відбуватиметься ліквідація майна після перетворення та чи можна буде списувати майно, що отримали на праві узуфрукта
Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
Медзаклади працюють із ліками, медвиробами, а також наркотичними й психотропними речовинами. У статті — як провести інвентаризацію у КНП з урахуванням воєнного стану
У статті — роз’яснення для бухгалтерів, за яких умов нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання в разі списання прострочених ліків. Скачаєте зразки податкової накладної та декларації. Зведена ПН із типом причини «13» має особливі правила заповнення
Експерти пояснили, у яких випадках складати акт приймання-передачі благодійної допомоги та акт приймання-передачі гуманітарної допомоги, за якою формою, у скількох екземплярах, як довго зберігати. Також навели приклади з практики медзакладів і зразки документів. Зразки — з інтерактивними підказками та варіантами формулювань