ФОП пішов на війну, але має працівників: уникнути наслідків допоможе лист-підтвердження форс-мажорних обставин

Податківці роз’яснили, як діяти ФОПу, якщо він пішов на війну та має найманих працівників, які будуть надалі здійснювати діяльність.

Платники податків звільняються від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у зв’язку із настанням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених Торгово-промислово палатою України (ТПП) (пп. 112.8.9 Податкового кодексу України)

ФОПу, як і усім платникам, варто зважати, що через військову агресію Російської Федерації проти України Президент України 24.02.2022 о 5:30 ввів воєнний стан на всій території нашої держави строком на 30 діб (Указ № 64 ). Воєнний стан — це форс-мажорні обставини / обставини непереборної сили. Торгово-промислова палата України (ТПП) засвідчила це листом, який опублікувала на своєму офіційному сайті.

Завантажте та роздрукуйте лист-підтвердження форс-мажорних обставин

Платник податків звільняється від відповідальності у випадку відсутності у нього можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання строків:

  • сплати податків та зборів,
  • подання звітності,
  • реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстру податкових накладних, акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, розрахунку коригування у відповідному Реєстрі,
  • подання електронних документів,  що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Разом з тим, такі обов’язки платники мають виконати одразу після припинення дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Окрім цього, у період дії форс- мажорних обставин (обставин непереборної сили) податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються.

Протягом дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) штрафні санкції за порушення законодавства з питань РРО не застосовуються.

За інформацією Офіційного каналу Податкової служба в Телеграм


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП з найманими працівниками: як нарахувати і виплатити зарплату

Чи може ФОП мати найманих працівників? Так, фізособи-підприємці можуть мати найманих працівників. Відповідно, вони мусять нараховувати і виплачувати зарплату, платити з неї податки. Розглянемо, як це правильно робити і якими документами оформлювати
12

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
759

Трудова книжка в електронному вигляді

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути скан-копії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
61700

Як закрити ФОП онлайн: алгоритм

Електронна послуга закриття ФОП онлайн дозволяє здійснити онлайн-подання заяви про державну реєстрацію припинення фізичною особою-підприємцем її підприємницької діяльності. Про те, як закрити ФОП онлайн, — читайте у статті
12172

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді