Газета «Голос України» опублікувала Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ (далі — Закон № 2136)
Закон № 2136 визначає особливості трудових відносин у період воєнного часу працівників усіх підприємств, установ, організацій, а також осіб, які працюють за трудовим договором із фізичними особами. Зокрема, він передбачає:
· право роботодавця звільнити працівників на лікарняному чи у відпустці (крім відпустки у зв’язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною). У цьому разі датою звільнення буде перший робочий день, що настає за днем закінчення тимчасової непрацездатності, що зазначений у документі про тимчасову непрацездатність, або перший робочий день після закінчення відпустки;
· право працівника звільнитися в день, який він зазначив у своїй заяві, у зв’язку з веденням бойових дій в районах, де розташоване підприємство, установа чи організація, та загрозою для його життя і здоров’я;
· звільнення роботодавця від відповідальності у разі несвоєчасної виплати зарплати, якщо він доведе, що порушення сталося внаслідок бойових дій або форс-мажору;
· введення поняття «призупинення дії трудового договору». Призупинення дії трудового договору — це коли роботодавець тимчасово припиняє забезпечувати працівника роботою, а працівник тимчасово припиняє виконувати роботи за укладеним трудовим договором. Призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.
Закон № 2136 набере чинності 24.03.3022.
1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
Шановні бухгалтери! Запрошуємо вас на святковий марафон безплатних вебінарів, який відбудеться 14—16 липня. Місць обмаль, тому не зволікайте із реєстрацією
Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП