МОЗу запропонували відмовитися від листків непрацездатності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Держпідприємництво вважає, що відмова від виготовлення та закупівлі лікарняних листів призведе до економії бюджетних коштів

Держпідприємництво, з метою скасування паперових примірників бланків листка тимчасової непрацездатності, неодноразово зверталося до МОЗу з пропозицією запровадження електронного реєстру (обліку) втрати тимчасової працездатності (далі — Реєстр). При цьому відомством пропонувалося надати індивідуальні ключі доступу лікарям до Реєстру, завдяки яким вони самостійно вноситимуть дані про тимчасову непрацездатність пацієнта.

Окрім цього, лікар мав би змогу надавати пацієнту відомості у звичайній паперовій формі із зазначенням номеру запису в Реєстрі, часу непрацездатності та ставити свої реквізити (підпис лікаря з написаним власноруч прізвищем, іменем, по-батькові, а також печаткою).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Особа, у свою чергу, надаватиме такі відомості до відділу кадрів за місцем роботи, який самостійно перевірятиме достовірність наданих відомостей про тимчасову непрацездатність особи шляхом доступу до Реєстру та передаватиме дані до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Створення Єдиного реєстру лікарняних, на думку Держпідприємництва, має забезпечити оперативний облік і контроль усіх виданих і продовжених листків непрацездатності медичними закладами різних форм власності, а також здійснення моніторингу захворюваності та поширеності хвороб задля планування комплексу профілактичних заходів та підвищення ефективності санаторно-курортного лікування.

Також це дасть змогу щорічно економити близько 3 мільйонів гривень Державного бюджету України, які на даний час, витрачаються на виготовлення та закупівлю бланків листків тимчасової непрацездатності.

Проте нещодавно до Держпідприємництва надійшов на погодження законопроект, яким МОЗ запропонував доповнити Основи законодавства України про охорону здоров’я в частині покладення на себе функції визначення порядку забезпечення бланками листка непрацездатності закладів охорони здоров’я.

Нагадаємо, що закупівля листків непрацездатності здійснюється за відповідною бюджетною програмою. Розподіл листків непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за бюджетні кошти, на відповідний рік здійснюється шляхом видання МОЗом наказу, що передбачено урядовою постановою.

Тобто на сьогоднішній день жодних проблем щодо забезпечення бланками листка непрацездатності закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи — підприємці, не вбачається.

Позиція ж Держпідприємництва залишається незмінною — паперові примірники бланків листка тимчасової непрацездатності потрібно скасувати та запровадити електронний реєстр (обліку) втрати тимчасової працездатності.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image65

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38517

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
144377

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді