Як виправити помилки, допущені у відомостях ЄДР

Питання виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру, врегулювали статтею 32 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV

business-working.jpg

Штрафи за невчасну сплату пені у сфері ЗЕД

Законодавець розрізняє кілька різновидів допущених помилок (описок, друкарських, граматичних, арифметичних тощо), а саме:

  • допущені суб’єктом держреєстрації, які виявив заявник. Заявник письмово в паперовій або електронній формі, повідомляє про це суб’єкта держреєстрації, який своєю чергою перевіряє відповідність відомостей ЄДР інформації, що міститься у поданих на реєстрацію документах, і які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджують, суб’єкт держреєстрації безоплатно виправляє допущену помилку, в день надходження відповідного повідомлення;
  • допущені суб’єктом держреєстрації, які виявив безпосередньо сам суб’єкт держреєстрації. В такому випадку, він в одноденний строк безоплатно виправляє її та письмово повідомляє про це заявника;
  • допущені не з вини суб’єкта держреєстрації. Наприклад помилки безпосередньо в поданих документах, описки тощо. За таких обставин заявник має звернутись до суб’єкта держреєстрації задля її виправлення та внести відповідну плату, розмір якої у 2023 році становить — 81 грн (30% адміністративного збору, відповідно до частини другої статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV).

Виправлення помилок, допущених у відомостях ЄДР внаслідок наявності помилок безпосередньо у поданих на реєстрацію документах, на підставі яких внесли такі відомості, здійснюють після виправлення помилок у зазначених документах.

Виправити помилки у відомостях ЄДР можуть також і на підставі судового рішення.

За інформацією Мінюсту


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікований електронний підпис: види та використання

Електронний цифровий підпис — це заміна традиційного підпису «від руки». В його основі лежить криптографічний захист електронних даних з використанням особистого ключа особи, яка підписує документ. Які існують види електронного підпису, які з них обов’язкові і в яких ситуаціях, який підпис вимагає ДПС, що таке захищений носій і токени та їхні альтернативи
55662

Форми реєстраційних заяв 2024

Із вересня 2024 року діють нові форми реєстраційних заяв. Актуальні бланки і зразки заповнення форм, а також порядок їх заповнення — у статті
34094

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
774

«Чорний» список ДПС: хто потрапить

Податкова готує «чорний список» несумлінних платників, щоб управляти податковими ризиками і впливати на сплату податків. Хто і як готуватиме цей список і чим це загрожує платникам, розповімо у цьому матеріалі
361

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді