Збільшать штрафи за порушення прав споживачів: зареєстрували законопроєкт

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону від 13.03.2023 № 9095 яким посилюють відповідальність за порушення законодавства про захист прав споживачів працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, а також ФОП в цих галузях

Збільшать штрафи за порушення прав споживачів: зареєстрували законопроєкт

Заява на отримання «підакцизної» ліцензії та реєстр ліцензіатів

Проєкт Закону України від 13.03.2023 № 9095

Проєкт передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України (далі — КК).

Пропонують, зокрема:

1) збільшити суми адмінстягнень (штрафів):

  • за відмову працівників торгівлі, громадського харчування та сфери послуг і громадян, які займаються підприємницькою діяльністю в цих галузях, у наданні споживачам необхідної своєчасної інформації про товари (роботи, послуги), їх кількість, якість, асортимент, а також про їх виробника (виконавця, продавця), у навчанні безпечного та правильного їх використання, а так само обмеження прав громадян — споживачів на перевірку якості, комплектності, ваги та ціни придбаних товарів — від 10 до 50 неоподаткованих мінімуми доходів громадян (170—850 грн). На сьогодні штраф складає від одного до десяти нмдг (17—170 грн);
  • відмову споживачу в реалізації його права в разі придбання ним товару неналежної якості — від 10 до 70 нмдг (170—1190 грн). На сьогодні — від одного до 18 нмдг (17—306 грн);
  • надання виробниками або продавцями (надавачами послуг) особами, недостовірної інформації про продукцію, в разі якщо ця інформація не зашкодила життю, здоров'ю та майну споживача — від 50 до 100 нмдг (850—1700 грн). На сьогодні — від 10 до 50 нмдг (170—850 грн).
  • невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, про проведення перевірки діяльності по продажу товарів, виконанню робіт, наданню послуг громадянам-споживачам або про надання необхідних для цього матеріалів — від 10 до 30 нмдг (170—510 грн). На сьогодні — від трьох до п'яти нмдг (51—85 грн).
  • ухилення від своєчасного виконання приписів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, про усунення порушень прав споживачів — від 20 до 50 нмдг (340—850 грн). На сьогодні — від одного до 18 нмдг (17—306 грн).

2) встановити кримінальну відповідальність за надання виробниками або особами, які здійснюють підприємницьку діяльність у сферах торгівлі та громадського харчування, недостовірної інформації про продукцію, вживання якої заподіяло шкоду здоров'ю споживачів або призвело до загибелі людей чи інших тяжких наслідків.

За такі порушення каратимуть штрафом від 3000 до 8000 нмдг (51000—136000 грн) з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Якщо такі дії призвели до загибелі людей чи інших тяжких наслідків — позбавлення волі на строк від трьох до восьми років (КК доповнюють новою статтею 184—1 «Порушення прав споживачів»).

Також зміни передбачили до Законів України:

  • «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII;
  • «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V.

У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні гроші: як працюють і як їх обліковувати в Україні

Що таке електронні гроші, який їхній вплив на оподаткування, бухгалтерський облік операцій з електронними грошима, чим вони відрізняються від цифрових грошей і криптовалют — ці та інші пов’язані питання у цьому огляді
2263

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
93182

Розрахунково-платіжна відомість працівника: форма, зразок і порядок заповнення

Про розрахунково-платіжну відомість та її призначення розповімо у даній консультації. Також наведемо зразок заповнення розрахунково-платіжної відомості та повідомлення про розміри виплат (розрахункового листка)
63034

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
22537

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
143193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді