Хто подає повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ДПС розповіла про правила подання повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Хто подає повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Продовжуємо допомагати бухгалтерам у воєнний час

З 10.02.2023 діє Порядок надання засновником трасту, власником частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юридичної особи на вимогу контролюючого органу письмового підтвердження щодо відповідності умовам, передбаченим підпунктом 39—2.1.5.1 Податкового кодексу України (ПК), затверджений наказом Мінфіну від 30.11.2022 № 408 (далі — Порядок).

Дію Порядку поширили на фізосіб — резидентів України або юросіб — резидентів України, які є засновниками трасту, власниками частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи.

До утворень без статусу юрособи належать, зокрема, але не виключно:

  • трасти (як форма майнових договірних відносин як такі, що мають, так і не мають статусу податкового резидента однієї держави);
  • фонди;
  • установи;
  • інші особи-нерезиденти, організаційно-правову форму яких включили до переліку*, затвердженого КМУ відповідно до підпункту «г» підпінкту 39.2.1.1 ПК, які відповідно до особистого закону не є юрособами.

Особу вважають такою, що володіє часткою в іншій юрособі, у разі, якщо така особа є засновником трасту, власником частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи, до активів якого входить зазначена частка, або учасником (партнером з повною або обмеженою відповідальністю) партнерства, до активів якого входить частка в юрособі. Засновник трасту, установи, іншого утворення без статусу юрособи, до активів якого входить зазначена частка в юрособі, не вважають таким, що володіє цією часткою, якщо додержуються одночасно умови, визначені у підпункті 392.1.5.1 ПК.

Контролюючий орган має право звернутися до такої особи з вимогою надати письмове та документальне підтвердження щодо додержання нею передбачених умов (п. 1 розділу ІІ Порядку).

Запит вважають належним чином врученим, якщо його надіслали у порядку, визначеному ст. 42 ПК.

Засновник трасту, власник частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи разом з письмовим підтвердженням надає такі документи:

  • повідомлення особи, яка здійснює управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (зокрема, але не виключно, трастового керуючого) (далі — повідомлення);
  • витяг з трастової угоди у вигляді інформації щодо імені засновника трасту, трастового керуючого, протектора (якщо призначений), бенефіціара/бенефіціарів (якщо призначений/призначені) та відомостей, зазначених у підпункті 39—2.1.5.1 ПК. Такий витяг нотаріально засвідчують підписом особи, яка здійснює управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи. У разі, якщо така особа не є регульованою та/або ліцензованою, то нотаріально засвідчують підписом адміністратора такої особи, який регулюється та/або ліцензується відповідно до особистого закону (далі — витяг);
  • юридичний висновок, адресований засновнику, за законодавством країни заснування діскреційного безвідкличного трасту, що підтверджує відомості, зазначені в підпункті ПК, наданий юридичною фірмою або іншою особою, яка має право надавати юридичні або адвокатські послуги, діяльність якої підлягає обов’язковому ліцензуванню або регулюванню відповідно до особистого закону (далі — юридичний висновок). Підписи осіб мають бути нотаріально засвідченими.

Повідомлення надає трастовий керуючий, довірчий/титульний власник, інший номінальний утримувач (номінальний власник) із зазначенням інформації щодо іншої особи/інших осіб, яка здійснює/які здійснюють управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (у разі наявності), чи іншої особи, яку призначають для контролю над діями особи/осіб, яка здійснює/які здійснюють управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (у разі наявності).

Повідомлення, витяг та юридичний висновок необхідно легалізувати відповідно до вимог законодавства України.

ДПС може за згодою платника надіслати запит на надання належним чином оформленого перекладу українською мовою документів, визначених підпунктом 39—2.1.5.3 ПК.

Письмове підтвердження надсилають до ДПС протягом одного місяця з дати отримання платником відповідного запиту.

ДПС має право направити особі, визначеній у підпункті 39—2.1.5.1 ПК, запит щодо надання документального підтвердження або витягів з документації стосовно інформації, зазначеної у повідомленні, юридичному висновку.

______

*Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юрособи, затверджений постановою КМУ від 04.07.2017 № 480.

За інформацією ДПС

 

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68158

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4531

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18748

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98569

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1062

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді