Хто подає повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ДПС розповіла про правила подання повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Хто подає повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення

Продовжуємо допомагати бухгалтерам у воєнний час

З 10.02.2023 діє Порядок надання засновником трасту, власником частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юридичної особи на вимогу контролюючого органу письмового підтвердження щодо відповідності умовам, передбаченим підпунктом 39—2.1.5.1 Податкового кодексу України (ПК), затверджений наказом Мінфіну від 30.11.2022 № 408 (далі — Порядок).

Дію Порядку поширили на фізосіб — резидентів України або юросіб — резидентів України, які є засновниками трасту, власниками частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи.

До утворень без статусу юрособи належать, зокрема, але не виключно:

  • трасти (як форма майнових договірних відносин як такі, що мають, так і не мають статусу податкового резидента однієї держави);
  • фонди;
  • установи;
  • інші особи-нерезиденти, організаційно-правову форму яких включили до переліку*, затвердженого КМУ відповідно до підпункту «г» підпінкту 39.2.1.1 ПК, які відповідно до особистого закону не є юрособами.

Особу вважають такою, що володіє часткою в іншій юрособі, у разі, якщо така особа є засновником трасту, власником частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи, до активів якого входить зазначена частка, або учасником (партнером з повною або обмеженою відповідальністю) партнерства, до активів якого входить частка в юрособі. Засновник трасту, установи, іншого утворення без статусу юрособи, до активів якого входить зазначена частка в юрособі, не вважають таким, що володіє цією часткою, якщо додержуються одночасно умови, визначені у підпункті 392.1.5.1 ПК.

Контролюючий орган має право звернутися до такої особи з вимогою надати письмове та документальне підтвердження щодо додержання нею передбачених умов (п. 1 розділу ІІ Порядку).

Запит вважають належним чином врученим, якщо його надіслали у порядку, визначеному ст. 42 ПК.

Засновник трасту, власник частки майна фонду, установи, іншого утворення без статусу юрособи разом з письмовим підтвердженням надає такі документи:

  • повідомлення особи, яка здійснює управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (зокрема, але не виключно, трастового керуючого) (далі — повідомлення);
  • витяг з трастової угоди у вигляді інформації щодо імені засновника трасту, трастового керуючого, протектора (якщо призначений), бенефіціара/бенефіціарів (якщо призначений/призначені) та відомостей, зазначених у підпункті 39—2.1.5.1 ПК. Такий витяг нотаріально засвідчують підписом особи, яка здійснює управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи. У разі, якщо така особа не є регульованою та/або ліцензованою, то нотаріально засвідчують підписом адміністратора такої особи, який регулюється та/або ліцензується відповідно до особистого закону (далі — витяг);
  • юридичний висновок, адресований засновнику, за законодавством країни заснування діскреційного безвідкличного трасту, що підтверджує відомості, зазначені в підпункті ПК, наданий юридичною фірмою або іншою особою, яка має право надавати юридичні або адвокатські послуги, діяльність якої підлягає обов’язковому ліцензуванню або регулюванню відповідно до особистого закону (далі — юридичний висновок). Підписи осіб мають бути нотаріально засвідченими.

Повідомлення надає трастовий керуючий, довірчий/титульний власник, інший номінальний утримувач (номінальний власник) із зазначенням інформації щодо іншої особи/інших осіб, яка здійснює/які здійснюють управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (у разі наявності), чи іншої особи, яку призначають для контролю над діями особи/осіб, яка здійснює/які здійснюють управління та/або контроль іноземного утворення без статусу юрособи (у разі наявності).

Повідомлення, витяг та юридичний висновок необхідно легалізувати відповідно до вимог законодавства України.

ДПС може за згодою платника надіслати запит на надання належним чином оформленого перекладу українською мовою документів, визначених підпунктом 39—2.1.5.3 ПК.

Письмове підтвердження надсилають до ДПС протягом одного місяця з дати отримання платником відповідного запиту.

ДПС має право направити особі, визначеній у підпункті 39—2.1.5.1 ПК, запит щодо надання документального підтвердження або витягів з документації стосовно інформації, зазначеної у повідомленні, юридичному висновку.

______

*Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юрособи, затверджений постановою КМУ від 04.07.2017 № 480.

За інформацією ДПС

 

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025: що обрати?

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
31698

Доплата до мінімальної заробітної плати 2025: що входить, коли нараховують та приклади розрахунку

Мінімальна зарплата — це важливий показник у роботі бухгалтера. Від її розміру залежать виплати працівникам, а працівникам із низькою зарплатою потрібно провести доплату до розміру мінімалки. Коли та як це правильно зробити, як враховувати місячні, квартальні, річні премії, суми індексації та оплати роботи у нічний час, інші виплати, — розглянемо на прикладах
239847

ФОП на загальній системі 2025: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
718913

Медзаклад отримав кошти від НСЗУ: відображаємо у бухгалтерському обліку

У цьому огляді експерт підкаже, як можна використовувати кошти від НСЗУ без ризику втрати неприбуткового статусу. А готові проведення допоможуть швидко показати такі кошти в бухгалтерському обліку
36489

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді