Звільнення від сплати екоподатку, плати за землю та податку на нерухомість: роз'яснення ДПС

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

ДПС звернула увагу на особливості застосування норм Закону України від 11.04.2023 № 3050-ІХ щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси

Звільнення від сплати екоподатку, плати за землю та податку на нерухомість: роз'яснення ДПС

03.05.2024 набрала чинності постанова КМУ від 30.04.2024 № 485 (далі — постанова № 485), яка внесла зміни до пункту 1 постанови КМУ «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 06.12.2022 № 1364.

Змінами установили, що для цілей оподаткування території активних бойових дій — це включені до переліку території активних бойових дій, території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією до територій активних бойових дій, затвердило Мінреінтеграції наказом від 22.12.2022 № 309 (далі — Перелік).

Отже, підрозділ 3 «Території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси» Розділу І «Території, на яких ведуться (велися) бойові дії» Переліку застосовується для цілей оподаткування відповідно до особливостей справляння плати за землю, екоподатку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі — Податки), в період дії воєнного стану на території України, передбачених Розділами VIII, XII, підпунктами 69.14, 69.16, 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі — пп. 69.14, 69.16, 69.22 ПК).

Відповідно до пп. 69.14, 69.16, 69.22 ПК, починаючи з 01.01.2023 не нараховують та не сплачують Податки за період з першого числа місяця, в якому визначили щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому завершили бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території. Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначають відповідно до даних Переліку.

Водночас поширення дії пп. 69.14, 69.16, 69.22 ПК на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, починається з першого числа місяця, в якому набрала чинність постанова № 485 (03.05.2024).

Отже, відповідно до пп. 69.14, 69.16, 69.22 ПК з урахуванням норм Постанови № 485 за об’єкти оподаткування, розташовані на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, Податки не нараховують та не сплачують, починаючи з 01.05.2024 до останнього числа місяця, у якому завершили бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території.

За інформацією ДПС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація розрахунків з дебіторами та кредиторами

Мабуть, інвентаризація розрахунків є найважливішим етапом проведення річної інвентаризації. Адже потрібно визначити не лише, скільки винні тобі, а й скільки винен ти сам. Для цього доведеться звірити з контрагентами розрахунки, скласти акт інвентаризації та прийняти рішення про списання деяких боргів. Розглянемо основні аспекти проведення такої інвентаризації.
14716

Довідка про доходи: як видати працівнику

Довідка про доходи може знадобитися працівникові будь-коли. За якою формою видавати довідку про доходи та в яких випадках, підкажемо у консультації
340955

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді