Спростили вимоги до приміщень для відкриття аптек у сільській місцевості

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Уряд постановою від 10.01.2025 № 15 затвердив важливі зміни до ліцензійних умов

Змінили вимоги до площі аптек у сільській місцевості

Кабмін ухвалив зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою від 30.11.2016 № 929.

Тепер для того, щоб отримати ліцензію на відкриття аптек, не потрібно робити складні архітектурні перебудови в приміщеннях. Достатньо зонувати простір аптеки відповідно до оновлених вимог. Це полегшить підприємцям процес вибору приміщень для аптечних закладів, їх планування та облаштування.

Затверджені зміни ухвалені на виконання вимог Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення доступності медичної і реабілітаційної допомоги, лікарських засобів та медичних виробів у сільській місцевості» від 26.07.2024 № 483/2024.

ЗОЗ списує прострочені ліки: ПДВ‑наслідки і зведена ПН

Що змінили?

Загалом для аптек: вимоги до мінімальної площі торгівельної зали для аптек у селищах зменшили з 13,5 м2 до 11 м2. Вимоги до загальної площі таких аптек залишили без змін — 30 м2.

Для аптек у селах: раніше приміщення аптеки у селі обовʼязково треба було ділити на торгівельний зал (не менше ніж 6 м2), приміщення для зберігання лікарських засобів (не менше ніж 3,6 м²) та кімнати для працівників (не менше ніж 2,4 м2). Тепер у межах загальної площі (не менше ніж 18 м2) власникам достатньо виділити торгівельну зону площею не менш ніж 6 м2. Вимоги для виділення окремих приміщень для зберігання ліків та кімнати для працівників усунули. 

Спрощені вимоги сприятимуть тому, аби більше аптек відкривалось у віддалених населених пунктах. Це полегшить доступ до ліків для людей, які живуть далеко від міст.

За інформацією МОЗ

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38770

ЗОЗ списує прострочені ліки: ПДВ‑наслідки і зведена ПН

У статті — роз’яснення для бухгалтерів, за яких умов нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання в разі списання прострочених ліків. Скачаєте зразки податкової накладної та декларації. Зведена ПН із типом причини «13» має особливі правила заповнення
165

Акт приймання-передачі благодійної (гуманітарної) допомоги

Експерти пояснили, у яких випадках складати акт приймання-передачі благодійної допомоги та акт приймання-передачі гуманітарної допомоги, за якою формою, у скількох екземплярах, як довго зберігати. Також навели приклади з практики медзакладів і зразки документів. Зразки — з інтерактивними підказками та варіантами формулювань
16238

Преміювання в КНП: умови, документи, приклади

Як виплачувати премії у медзакладі? Якими нормами керуватися та з ким погоджувати таке рішення? Аби встановити порядок преміювання, достатньо зробити кілька кроків. Яких саме — підкажемо у статті. Дізнайтеся також, як виплачувати, обліковувати й оподатковувати премії медпрацівникам
12042

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді