Уряд затвердив новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, який визначає:
- процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
- перелік документів, необхідних для її проведення;
- права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації прав;
- особливості державної реєстрації прав, похідних від права власності (наприклад оренди, іпотеки);
- можливість надання реєстраційних документів за допомогою послуг «Укрпошти»;
- процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна тощо.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Незмінним лишилось те, що держреєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус.
Зокрема, документом передбачено, що держреєстрація речових прав на нерухоме майно, що є похідними від права власності, проводиться після держреєстрації самого права власності на таке майно. Але за винятком випадків, коли:
- держреєстрація речового права, що є похідним від права власності, проводиться одночасно з держреєстрацією права власності;
- держреєстрація права власності проведена до 01.01.2013 відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення.
Подання документів для проведення державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна здійснюється особисто заявником або шляхом надсилання поштою з описом вкладення.
При виявленні невідповідностей між документами, що були надіслані поштою, та описом вкладення до них, а також у разі відсутності документа, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документа про сплату держмита, орган державної реєстрації прав у строк, що не перевищує трьох робочих днів після їх отримання, повертає заявникові відповідну заяву та документи, що додаються до неї, поштою з описом вкладення без реєстрації її в базі даних про реєстрацію заяв і запитів.
При цьому уточнено, що у разі держреєстрації похідного речового права на нерухоме майно одночасно з реєстрацією права власності на таке майно заявник подає органові держреєстрації прав, нотаріусові заяву про держреєстрацію права власності на таке майно та заяву про держреєстрацію речового права, що є похідним від права власності.
Для заяв, які надсилаються поштою, справжність підпису заявника має бути засвідчена нотаріусом. Орган держреєстрації прав реєструє такі заяви в базі даних про реєстрацію заяв і запитів не пізніше наступного робочого дня з моменту їх надходження. При цьому заявникові картка прийому заяви не видається, як при особистому поданні заяв.
Разом з тим, оновлено і Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який визначає процедуру надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її отримання, права та обов’язки суб’єктів, що є учасниками зазначеної процедури.
Постанова набере чинності через два місяці з дня її опублікування. І з цього моменту нині чинні порядки, затверджені постановою КМУ від 22.06.2011 № 703, втратять чинність.