Як впливає відсутність ТТН на підтвердження транспортних витрат та отримання податкового кредиту

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У водія юридичної або фізичної особи — підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, серед інших документів має бути товарно-транспортна накладна

Як наголосило Міндоходів, у водія юридичної або фізичної особи — підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, серед інших документів має бути товарно-транспортна накладна (ТТН). Застосування цієї форми первинного обліку всіма суб’єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим.

За відсутності товарно-транспортної документації, що підтверджує отримання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, у т. ч. ТТН, при обчисленні об’єкта оподаткування платник податку не має підстав враховувати вартість таких послуг при формуванні собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

При цьому відомство нагадало, що транспортна документація підтверджує операцію з надання послуг з перевезення вантажів, а не сам факт придбання товару. Тому за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання такого документа, як ТТН, не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей.

На питання щодо права на податковий кредит за відсутності ТТН Міндоходів відповіло, що підставою для формування податкового кредиту з ПДВ є наявність належним чином оформленої податкової накладної, митної декларації, заяви зі скаргою на постачальника, бухгалтерської довідки або інших документів, передбачених податковим законодавством. ТТН не міститься в переліку документів, які визначають право на формування податкового кредиту, а тому сама лише її відсутність, за наявності всіх інших необхідних документів, не позбавляє права на податковий кредит із ПДВ.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68157

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4528

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18743

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98565

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1061

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді