Як наголосило Міндоходів, у водія юридичної або фізичної особи — підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, серед інших документів має бути товарно-транспортна накладна (ТТН). Застосування цієї форми первинного обліку всіма суб’єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим.
За відсутності товарно-транспортної документації, що підтверджує отримання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, у т. ч. ТТН, при обчисленні об’єкта оподаткування платник податку не має підстав враховувати вартість таких послуг при формуванні собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
При цьому відомство нагадало, що транспортна документація підтверджує операцію з надання послуг з перевезення вантажів, а не сам факт придбання товару. Тому за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання такого документа, як ТТН, не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей.
На питання щодо права на податковий кредит за відсутності ТТН Міндоходів відповіло, що підставою для формування податкового кредиту з ПДВ є наявність належним чином оформленої податкової накладної, митної декларації, заяви зі скаргою на постачальника, бухгалтерської довідки або інших документів, передбачених податковим законодавством. ТТН не міститься в переліку документів, які визначають право на формування податкового кредиту, а тому сама лише її відсутність, за наявності всіх інших необхідних документів, не позбавляє права на податковий кредит із ПДВ.