Якщо постачальник виписав податкову накладну не за першою подією (оплата за послугу), а за другою (за датою акта наданих послуг), чи вплине це на право покупця включити сплачені суми ПДВ до податкового кредиту?
Згідно з пунктом 201.4 Податкового кодексу України (ПК) податкова накладна складається в день виникнення податкових зобов’язань продавця та видається таким продавцем товарів (послуг) на вимогу покупця.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (п. 187.1 ПК).
Крім того, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається в податкових зобов’язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Пунктом 1.1 розділу ІІІ Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 17.12.2012 № 1340, визначено, що облік виданих податкових накладних проводиться в день виникнення податкових зобов’язань.
А згідно з пунктом 201.10 ПК податкова накладна, заповнена з порушеннями, не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту.
Скористатися правом на податковий кредит на підставі такої податкової накладної можна лише у разі надання разом з декларацією за звітний податковий період заяви зі скаргою на такого постачальника.
До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів/послуг (п. 201.10 ПК).
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»