Нові книги обліку доходів і витрат підприємцям рекомендується вести з 1 січня 2014 року

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міністерство доходів і зборів України рекомендує тим самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у старій Книзі, продовжувати її ведення до кінця 2013 року

З метою уникнення непорозумінь щодо ведення книги обліку доходів і витрат (далі — Книга) підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування, та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, Міністерство доходів і зборів України рекомендує тим самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у старій Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 № 1025, продовжувати її ведення до кінця 2013 року, а вже з 01.01.2014 вести нову Книгу за формою, затвердженою наказом від 16.09.2013 № 481.

Для реєстрації нової Книги в паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкова адреса, номер і дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі та засвідчується підписом керівника контролюючого органу або його заступника і скріплюється печаткою.

У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі така особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом (якщо таких ще немає) і сформувати заяву на отримання Книги та надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку.

Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги в реєстрі поданих заяв і протягом трьох робочих днів формує та надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера та дати її реєстрації.

Після отримання такого повідомлення підприємець має право вести Книгу в електронному вигляді згідно з вимогами Порядку. Ведення електронної книги не виключає можливості виправлення помилок або коригування вже внесеної інформації. Це відбувається шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або додатне значення.

Нагадуємо, що з січня 2014 року працюватиме сервіс «Електронний кабінет платника податків», яким передбачено для самозайнятих осіб режим «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації».

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронний лікарняний 2026: як оформити

Усе про електронні листки непрацездатності: як працює процес видачі електронних лікарняних, як оплачувати е-лікарняний, що робити зі ще все можливими паперовими листками непрацездатності. Отримаєте вичерпну інформацію про те, як взаємодіяти з електронними лікарняними та забезпечити права та інтереси як роботодавців, так і працівників
270155

Прожитковий мінімум 2026: нові суми з 1 січня

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо, яким буде прожитковий мінімум у 2026 році, розмір якого визначає Держбюджет 2026
3440

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді