Нові книги обліку доходів і витрат підприємцям рекомендується вести з 1 січня 2014 року

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міністерство доходів і зборів України рекомендує тим самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у старій Книзі, продовжувати її ведення до кінця 2013 року

З метою уникнення непорозумінь щодо ведення книги обліку доходів і витрат (далі — Книга) підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування, та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, Міністерство доходів і зборів України рекомендує тим самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у старій Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 № 1025, продовжувати її ведення до кінця 2013 року, а вже з 01.01.2014 вести нову Книгу за формою, затвердженою наказом від 16.09.2013 № 481.

Для реєстрації нової Книги в паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкова адреса, номер і дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі та засвідчується підписом керівника контролюючого органу або його заступника і скріплюється печаткою.

У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі така особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом (якщо таких ще немає) і сформувати заяву на отримання Книги та надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку.

Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги в реєстрі поданих заяв і протягом трьох робочих днів формує та надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера та дати її реєстрації.

Після отримання такого повідомлення підприємець має право вести Книгу в електронному вигляді згідно з вимогами Порядку. Ведення електронної книги не виключає можливості виправлення помилок або коригування вже внесеної інформації. Це відбувається шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або додатне значення.

Нагадуємо, що з січня 2014 року працюватиме сервіс «Електронний кабінет платника податків», яким передбачено для самозайнятих осіб режим «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації».


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Колективний договір КНП: зразок, порядок заповнення

Укладіть колективний договір КНП, щоб визначити права й обов’язки роботодавця і трудового колективу. Поставтеся до справи відповідально, бо умови договору доведеться виконувати протягом періоду його дії. У статті бонус — зразок колективного договору медичного КНП
18317

Нові критерії пов’язаності осіб

Із 2025 року діють нові критерії визначення пов’язаних осіб. Розповідаємо, у яких випадках нерезидент і резидент вважатимуться пов’язаними згідно з Податковим кодексом
25

Штраф за несплату ЄСВ у 2025 році

Розглянемо, яка відповідальність передбачена за несплату ЄСВ чи неподання звітності, як уникнути штрафів і що робити, якщо уже отримали штраф
65226

Навчальний тренажер для бухгалтера: перевірте себе

Хочете підвищити свої бухгалтерські навички та бути впевненими у своїй професійній майстерності? Перевірте себе за допомогою навчальних тестів для бухгалтерів. Незалежно від того, чи ви тільки починаєте свій шлях у бухгалтерії, чи вже маєте багаторічний досвід, наш тренажер допоможе вам освіжити знання та виявити свої слабкі місця. Спробуйте прямо зараз — і переконайтеся, що ви готові до будь-яких викликів
4077

Оренда офісу у фізособи: договірні відносини та оподаткування

Підприємство вирішило взяти в оренду приміщення у фізособи. Як оформити такі договірні відносини? Як відобразити операції з оренди приміщення в обліку? Як оподатковувати оплату орендної плати фізособі? Як бути з оподаткуванням ремонтів та компенсацією комунальних послуг при оренді офісу? Відповіді на ці та інші питання знайдете в цьому огляді
101114

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді