З метою полегшення ведення обліку підприємцями-загальносистемниками та самозайнятими особами (крім єдинників) Міндоходів опрацювало та затвердило нову форму Книги обліку доходів і витрат (далі — Книга) разом із порядком її ведення. Відповідний наказ набрав чинності 18 жовтня.
Кількість граф у Книзі скоротилася з 12 до 9. У ній, як і раніше, є місце для відображення доходів і пов’язаних із його одержанням витрат, а також чистого оподатковуваного доходу. Також додано нову графу 3 «Сума повернутих коштів за товари (роботи, послуги)», яка виключається з доходів підприємця. Витрати ж до графи 6 Книги необхідно вписувати в день одержання доходів, із якими вони мають зв’язок.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Приємною новиною є виключення з форми Книги граф для обліку залишків та руху товарів, із заповненням яких у бізнесменів виникало чимало труднощів.
Крім того, нині уже немає необхідності заводити окремі книги на найманих працівників, достатньо однієї, яку приватний підприємець повинен зареєструвати в органі Міндоходів за місцем свого проживання.
Ще одна новація — можливість вести Книгу як у паперовому, так і в електронному вигляді. Щоправда, аби скористатися перевагами електронного обліку, необхідно отримати посилені сертифікати відкритих ключів в акредитованому центрі сертифікації електронних ключів та скласти договір з органом доходів і зборів про визнання електронних документів. Заяву про реєстрацію електронної книги необхідно надсилати в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису.