Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На сайті Мінекономіки повторно оприлюднили для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування». Мета документу — забезпечити доступ осіб з інвалідністю до торговельних приміщень, підвищити якість їх обслуговування

Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Правилами визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.

У Правилах прописано, що суб’єкт господарювання (далі — СГ) здійснює торговельну та виробничо-торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензій.

На фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви.

Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

Режим роботи торговельних приміщень встановлює СГ самостійно. Виняток — торговельні приміщення, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, встановлює СГ за домовленістю з їх адміністрацією.

СГ зобов’язаний дотримуватися встановленого режиму роботи.

У разі тимчасового припинення роботи торговельного приміщення для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання чи інших робіт СГ зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення роботи, про дату та строк, протягом якого не здійснюватиме діяльність.

СГ має забезпечити:

  • відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування — вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
  • наявність куточка споживача. У ньому розміщується інформація про найменування СГ, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти держорганів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в е-сигаретах, або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, СГ зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
  • усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі — МГН);
  • відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  • супровід осіб з інвалідністю та інших МГН (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  • позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
  • сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
  • доступність вебсайтів (за наявності) відповідно до вимог, визначених ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

За порушення цих Правил СГ та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.

У разі прийняття постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX, але не раніше дня її опублікування.

За інформацією Мінекономіки

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
136703

Собівартість продукції підприємства: приклад розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання цього огляду
117119

Паливо на підприємстві: особливості списання

Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
274676

Імпорт товарів: бухгалтерський облік

Імпорт товарів в Україні має свої особливості в бухгалтерському обліку. Додаються облік міжнародних розрахунків, облік митних платежів, облік курсових різниць. Основні правила бухгалтерського обліку таких операцій та приклади проводок при імпорті товарів — у консультації
177181

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді