Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

На сайті Мінекономіки повторно оприлюднили для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування». Мета документу — забезпечити доступ осіб з інвалідністю до торговельних приміщень, підвищити якість їх обслуговування

Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Правилами визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.

У Правилах прописано, що суб’єкт господарювання (далі — СГ) здійснює торговельну та виробничо-торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензій.

На фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви.

Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

Режим роботи торговельних приміщень встановлює СГ самостійно. Виняток — торговельні приміщення, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, встановлює СГ за домовленістю з їх адміністрацією.

СГ зобов’язаний дотримуватися встановленого режиму роботи.

У разі тимчасового припинення роботи торговельного приміщення для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання чи інших робіт СГ зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення роботи, про дату та строк, протягом якого не здійснюватиме діяльність.

СГ має забезпечити:

  • відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування — вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
  • наявність куточка споживача. У ньому розміщується інформація про найменування СГ, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти держорганів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в е-сигаретах, або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, СГ зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
  • усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі — МГН);
  • відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  • супровід осіб з інвалідністю та інших МГН (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  • позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
  • сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
  • доступність вебсайтів (за наявності) відповідно до вимог, визначених ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

За порушення цих Правил СГ та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.

У разі прийняття постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX, але не раніше дня її опублікування.

За інформацією Мінекономіки


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Готівкові розрахунки: що врахувати в роботі

Готівкові розрахунки жорстко регулюються Національним банком та податківцями. Тут завжди є ризик порушити правила. Які розрахунки вважаються готівковими, а які безготівковими? Коли для готівкових розрахунків треба касовий апарат, де можна здійснювати готівкові розрахунки, чи є каса у підприємця – дізнайтеся у консультації
49701

Національний кешбек: як і для кого

2 вересня офіційно стартувала програма «Національний кешбек». Зі статті з’ясуєте, в чому вигода, хто може долучитися і як продавцям правильно налаштувати РРО
161

Розірвання договору оренди: зразок

Договір оренди, як і будь-який господарський договір, можна розірвати в силу різних обставин. Сьогодні про те, як оформити розірвання договору оренди та можливі варіанти розв’язання цієї ситуації
129341

Кошти під звіт: як видавати, обліковувати та оподатковувати

Видача коштів фізичній особі призводить до появи дебіторської заборгованості та супроводжується дотриманням правил звітування по таким коштам. Як документально оформити видачу, подальший облік таких коштів, коли необхідно оподаткувати підзвітні кошти? Дамо відповідь на всі ці питання в цьому огляді
74783

Оренда приміщення з генератором: як розподілити витрати

Наразі генераторне живлення стає дедалі більш актуальним. Щоб підвищити комерційну привабливість об’єкта оренди, забезпечити орендарям можливість нормально працювати в умовах потенційного відключення електрики, орендодавці часто обладнують приміщення генератором. Як орендарі відшкодовують витрати орендодавця на функціонування генератора? Розберімо можливі варіанти
225

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді