Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

На сайті Мінекономіки повторно оприлюднили для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування». Мета документу — забезпечити доступ осіб з інвалідністю до торговельних приміщень, підвищити якість їх обслуговування

Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Правилами визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.

У Правилах прописано, що суб’єкт господарювання (далі — СГ) здійснює торговельну та виробничо-торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензій.

На фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви.

Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

Режим роботи торговельних приміщень встановлює СГ самостійно. Виняток — торговельні приміщення, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, встановлює СГ за домовленістю з їх адміністрацією.

СГ зобов’язаний дотримуватися встановленого режиму роботи.

У разі тимчасового припинення роботи торговельного приміщення для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання чи інших робіт СГ зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення роботи, про дату та строк, протягом якого не здійснюватиме діяльність.

СГ має забезпечити:

  • відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування — вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
  • наявність куточка споживача. У ньому розміщується інформація про найменування СГ, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти держорганів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в е-сигаретах, або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, СГ зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
  • усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі — МГН);
  • відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  • супровід осіб з інвалідністю та інших МГН (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  • позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
  • сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
  • доступність вебсайтів (за наявності) відповідно до вимог, визначених ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

За порушення цих Правил СГ та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.

У разі прийняття постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX, але не раніше дня її опублікування.

За інформацією Мінекономіки


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Собівартість продукції підприємства: правила розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання даного огляду
86225

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45793

Податок на переказ коштів з-за кордону

Отримання переказів коштів з-за кордону зараз актуальне як ніколи. Перекази здійснюють батьки, члени подружжя, діти, інші родичі та не лише вони. Коли та як треба декларувати та сплачувати податки з грошових переказів з-за кордону, коли можна не сплачувати податки з закордонних переказів та які є способи здійснення таких переказів — у консультації
353

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
100682

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
64659

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді