Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На сайті Мінекономіки повторно оприлюднили для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування». Мета документу — забезпечити доступ осіб з інвалідністю до торговельних приміщень, підвищити якість їх обслуговування

Кабмін готує нові правила торговельного обслуговування

Правилами визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.

У Правилах прописано, що суб’єкт господарювання (далі — СГ) здійснює торговельну та виробничо-торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензій.

На фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви.

Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

Режим роботи торговельних приміщень встановлює СГ самостійно. Виняток — торговельні приміщення, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, встановлює СГ за домовленістю з їх адміністрацією.

СГ зобов’язаний дотримуватися встановленого режиму роботи.

У разі тимчасового припинення роботи торговельного приміщення для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання чи інших робіт СГ зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення роботи, про дату та строк, протягом якого не здійснюватиме діяльність.

СГ має забезпечити:

  • відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування — вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
  • наявність куточка споживача. У ньому розміщується інформація про найменування СГ, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти держорганів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в е-сигаретах, або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, СГ зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
  • усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі — МГН);
  • відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  • супровід осіб з інвалідністю та інших МГН (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  • позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
  • сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
  • доступність вебсайтів (за наявності) відповідно до вимог, визначених ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

За порушення цих Правил СГ та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.

У разі прийняття постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX, але не раніше дня її опублікування.

За інформацією Мінекономіки

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні гроші: як працюють і як їх обліковувати в Україні

Що таке електронні гроші, який їхній вплив на оподаткування, бухгалтерський облік операцій з електронними грошима, чим вони відрізняються від цифрових грошей і криптовалют — ці та інші пов’язані питання у цьому огляді
2263

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
93166

Розрахунково-платіжна відомість працівника: форма, зразок і порядок заповнення

Про розрахунково-платіжну відомість та її призначення розповімо у даній консультації. Також наведемо зразок заповнення розрахунково-платіжної відомості та повідомлення про розміри виплат (розрахункового листка)
63024

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
22534

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
143165

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді