Статтею 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов'язані застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (далі — Державний реєстр), з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Пунктом 2 Положення про технічну комісію, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.04.2007 № 236, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.05.2007 за № 445/1371, визначено, що технічна комісія — дорадчий орган, до компетенції якого належить попередній розгляд документів та опрацювання проектів рішень про включення моделей РРО до Державного реєстру або виключення їх з Державного реєстру, підготовлених уповноваженою організацією, розгляд проектів нормативно-правових актів та нормативних документів з питань ведення Державного реєстру.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Згідно з пунктом 4 зазначеного Положення технічна комісія відповідно до покладених на неї завдань готує та надає пропозиції щодо строків та порядку виведення з експлуатації або доопрацювання РРО, які не відповідають новим вимогам, у разі зміни фіскальних вимог або вимог нормативних документів до реєстраторів.
На засіданні технічної комісії, яке відбулось 21.06.2013, прийнято рішення про вилучення з 01.10.2013 із Державного реєстру моделей РРО, які не забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів Міндоходів відповідно до вимог, затверджених наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Вимог щодо створення контрольної строчки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів державної податкової служби» від 08.10.2012 № 1057 (далі —Наказ № 1057).
Відповідно до рішення технічної комісії (протокол № 22 від 21.06.2013) наказом Міністерства доходів і зборів України від 01.10.2013 № 522 затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
У порівнянні з попередньою редакцією з Державного реєстру вилучено моделі РРО, які не забезпечують виконання вимог Наказу № 1057.
Однак зазначені РРО зареєстровані в органах Міндоходів у встановленому законодавством порядку.
Виходячи з цього, органам Міндоходів необхідно провести скасування реєстрації РРО у порядку, визначеному пунктами 2.12 та 2.13 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 за № 105/5296.