Критерії поділу платників для визначення способу подання податкової звітності

У ДПС нагадали, які критерії розподілу платників на великі, середні та малі підприємства враховують при визначенні обов’язку подання податкової звітності до контролюючого органу в електронній формі

Критерії поділу платників для визначення способу подання податкової звітності

Порядок подання податкової декларації до контролюючого органу визначили статтею 49 Податкового кодексу України; далі — ПК.

Податкову декларацію подає за вибором платник, якщо інше не передбачив ПК, в один із таких способів:

  • особисто платник або через уповноважену на це особу;
  • надсилає поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі (п. 49.3 ПК).

Водночас, абзацом першим пункту 49.4 ПК встановили, що платники, які належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог Законів України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV (далі — Закон № 851);
  • «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі — Закон № 2155).

Податкову звітність з ПДВ подають в електронній формі податковому органу всі платники цього податку з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155 (абз. 2 п. 49.4 ПК).

Фінзвітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), подають в електронній формі з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155 до контролюючих органів платники податку на прибуток підприємств, платники частини чистого прибутку (доходу), платники дивідендів на державну частку та неприбуткові підприємства, установи, організацї, які подають податкову звітність в електронній формі (абз. 3 п. 49.4 ПК).

При визначенні обов’язку подання платниками податкової звітності до контролюючого органу в електронній формі застосовуються критерії, що визначили частиною другою статті 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV; далі —– Закон про бухоблік.

А саме, відповідно до частини другої статті 2 Закону про бухоблік великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінзвітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів — понад 20 млн євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — понад 40 млн євро;
  • середня кількість працівників — понад 250 осіб.

Середніми є підприємства, які не відповідають критеріям для малих підприємств та показники яких на дату складання річної фінзвітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів — до 20 млн євро включно;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 40 млн євро включно;
  • середня кількість працівників — до 250 осіб включно.

Малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінзвітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів — до 4 млн євро включно;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 8 млн євро включно;
  • середня кількість працівників — до 50 осіб включно.

Мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінзвітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів — до 350 тис. євро включно;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 700 тис. євро включно;
  • середня кількість працівників — до 10 осіб включно.

Новоутворені підприємства під час визначення відповідності критеріям застосовують показники на дату складання річної фінзвітності.

Якщо підприємство однієї з наведених категорій за показниками річної фінзвітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно відноситься до відповідної категорії підприємств.

Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовуйте офіційний курс гривні до іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі офіційних валютних курсів НБУ, що встановлювалися для євро упродовж відповідного року.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Понаднормові години: оплата

Як оплачується робота в понадурочний час, які розраховуються понаднормові години та правила для понаднормових годи під час воєнного стану, обмеження понаднормових годин за часом та виконавцями, коли понаднормові години дозволені, — відповіді на ці питання в огляді
13

ПДВ 2025

Розбираємо все про ПДВ 2025 — ставки, платники, бюджетне відшкодування, податкові пільги, призупинення перебігу строків давності, звільнення від ПДВ товарів, необхідних на фронті
587

Військовий збір: як і з якого числа вираховувати

Військовий збір покликаний збільшувати фінансування ЗСУ через додаткові надходження до бюджету. Про розрахунок та утримання військового збору після прийняття Закону про підвищення податків № 4015, об’єкти оподаткування, платників збору, звітність та штрафи — у цьому огляді
185332

Адвент-календар для бухгалтера 2024

Заглядайте в адвент-календар для бухгалтера, де вас чекають корисні і приємні завдання. Діліться з друзями та колегами! Кожного дня у грудні треба відкривати одне з віконечок
4263

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді