Порядок скасування довіреності: розʼяснення від Мінʼюсту

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Припинення дії довіреності підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей

Порядок скасування довіреності: розʼяснення від Мінʼюсту

Довіреність — це письмовий документ, що видається однією особою іншій для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі. Підстави припинення представництва за довіреністю визначені статтею 248 Цивільного кодексу України; далі — ЦК.

Однією з таких підстав є скасування довіреності особою, яка її видала. Так, особа, яка видала довіреність, за винятком безвідкличної довіреності, може в будь-який час скасувати довіреність або передоручення. Відмова від цього права є нікчемною (ст. 249 ЦК).

Порядок скасування довіреності визначений главою 4 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Мінюсту від 22.02.2012 № 296/5; далі — Порядок. Відповідно до Порядку, скасування довіреності здійснюється нотаріусом або завідувачем державного нотаріального архіву за заявою особи, яка видала довіреність.

Про скасування довіреності або передоручення нотаріус чи завідувач державного нотаріального архіву робить відмітку на примірнику довіреності, що зберігається у справах нотаріуса чи архіву, а також у реєстрі для реєстрації нотаріальних дій. Напис про скасування довіреності або передоручення також робиться на примірнику довіреності особи, яка її видала, якщо такий примірник у неї є. У такому разі примірник з написом разом із заявою особи додають до примірника, що зберігається у справах нотаріуса чи архіву.

Особа, яка видала довіреність і згодом скасувала її, повинна негайно повідомити про це представника, а також відомих їй третіх осіб, для представництва перед якими видали довіреність (ст. 249 ЦК).

Повідомлення про скасування довіреності може оформлювати нотаріус згідно з Порядком, зокрема шляхом передавання відповідної заяви.

Припинення дії довіреності підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей у порядку, що встановили Положенням про Єдиний реєстр довіреностей, затвердженим наказом Мінюсту від 28.12.2006 № 111/5.

В умовах воєнного або надзвичайного стану, за відсутності доступу до Єдиного реєстру довіреностей, нотаріальне посвідчення довіреностей та припинення їх дії здійснюють без використання цього реєстру, з подальшим внесенням до нього відповідних відомостей протягом п’яти робочих днів з дня відновлення доступу (п. 7 гл. 4 розд. ІІ Порядку).

За інформацією Мінюсту

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
444466

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217745

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10192

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28911

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21349

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді