Ліквідація основних засобів: порядок відображення в декларації з ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Операції з ліквідації основних засобів, за якими нараховуєте податкові зобов’язання з ПДВ, відображайте у рядку 1.1 податкової декларації з ПДВ

Ліквідація основних засобів: порядок відображення в декларації з ПДВ

У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, таку ліквідацію для цілей оподаткування розглядають як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Норму пункту 189.9 ПК не поширюють на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідують у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовувати за первісним призначенням.

Форму та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердив Мінфін наказом від 28.01.2016 № 21 (далі — Порядок № 21).

У рядку 1 колонки А податкової декларації з ПДВ вказуйте загальні обсяги постачання товарів/послуг при здійсненні операцій на митній території України за звітний період, які оподатковуєте, зокрема, за основною ставкою (пп. 1 п. 3 розд. 3 Порядку № 21).

Отже, у разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, то така операція вважається постачанням таких основних засобів. Обсяг такої операції та нараховану суму ПДВ за нею відображайте у рядку 1.1 податкової декларації з ПДВ.

ЗІР, категорія 101.24

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243957

Паливо на підприємстві: особливості списання

Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
274373

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
303382

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
9206

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді