Ліквідація основних засобів: порядок відображення в декларації з ПДВ

Операції з ліквідації основних засобів, за якими нараховуєте податкові зобов’язання з ПДВ, відображайте у рядку 1.1 податкової декларації з ПДВ

Ліквідація основних засобів: порядок відображення в декларації з ПДВ

У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, таку ліквідацію для цілей оподаткування розглядають як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Норму пункту 189.9 ПК не поширюють на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідують у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовувати за первісним призначенням.

Форму та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердив Мінфін наказом від 28.01.2016 № 21 (далі — Порядок № 21).

У рядку 1 колонки А податкової декларації з ПДВ вказуйте загальні обсяги постачання товарів/послуг при здійсненні операцій на митній території України за звітний період, які оподатковуєте, зокрема, за основною ставкою (пп. 1 п. 3 розд. 3 Порядку № 21).

Отже, у разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, то така операція вважається постачанням таких основних засобів. Обсяг такої операції та нараховану суму ПДВ за нею відображайте у рядку 1.1 податкової декларації з ПДВ.

ЗІР, категорія 101.24


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45740

Нематеріальні активи: облік, приклади, проведення

Що таке нематеріальні активи? Нематеріальні активи — це ресурси підприємства, що не мають матеріальної форми, але очікується, що вони приноситимуть економічні вигоди протягом більше року. Нематеріальні активи можна придбати, створити власними силами, отримати безоплатно або у процесі обміну на інші активи. Розглянемо облік нематеріальних активів для всіх цих ситуацій
79070

Податкові різниці

Розрахунок податку на прибуток передбачає врахування податкових різниць. Що це таке, де і як їх рахувати, чи всі платники податку на прибуток застосовують податкові різниці — розбираємо
397

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і майбутні зміни

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
316697

Оцінка основних засобів підприємства

Основні засоби – це матеріальні активи, які використовуються тривалий час, а їхня вартість суттєво впливає на загальну вартість активів підприємства, показники фінансового стану. Внаслідок інфляційних процесів і зносу вартість основних засобів, що показана у балансі підприємства, починає суттєво відрізнятися від реальної. Правила оцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку – у даній консультації
43400

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді