Договір ренти та договір про передачу нерухомого майна під виплату ренти укладають у письмовій формі та підлягають нотаріальному посвідченню
Договір ренти — це правочин, за яким одна сторона (одержувач ренти) передає другій стороні (платникові ренти) у власність майно, а платник ренти взамін цього зобов’язується періодично виплачувати одержувачеві ренту у формі певної грошової суми або в іншій формі.
Питання укладення договору ренти врегулювали главою 56 Цивільного кодексу України та Порядком вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженим наказом Мінюсту від 22.02.2012 № 296/5.
Сторонами у договорі можуть бути фізичні або юридичні особи.
Договір ренти та договір про передачу нерухомого майна під виплату ренти укладають у письмовій формі та підлягають нотаріальному посвідченню. У разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним (ст. 732, 220 Цивільного кодексу України
Договором ренти може бути встановлений обов’язок виплачувати ренту безстроково (безстрокова рента) або упродовж певного строку. Може встановлюватись, що одержувач ренти передає майно у власність платника ренти за плату або безоплатно.
Якщо договором ренти встановили, що одержувач ренти передає майно у власність платника ренти за плату, до відносин сторін щодо передачі майна застосовують загальні положення про купівлю-продаж, а якщо майно передають безоплатно — положення про договір дарування, якщо це не суперечить суті договору ренти.
Правила щодо реалізації переважного права купівлі частки у праві спільної часткової власності у разі посвідчення договору ренти не застосовують.
Також Мінюст роз’яснив:
- вимоги до тексту договору ренти;
- забезпечення виплати ренти;
- право платника безстрокової ренти на відмову від договору ренти;
- право одержувача безстрокової ренти на розірвання договору ренти;
- розрахунки між сторонами у разі розірвання договору ренти.
За інформацією Мінюсту
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів