Держгірпромнагляд роз’яснив особливості розгляду справ про адмінправопорушення його посадовими особами.
Зокрема, останні вправі розглядати справи:
- про порушення законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці;
- щодо безпечного ведення робіт, зберігання, використання та обліку вибухових матеріалів у галузях промисловості та на об’єктах, підконтрольних Держгірпромнагляду;
- про порушення законодавства про надра;
- невиконання точних вимог посадових осіб Держгірпромнагляду (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм).
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
За результатами розгляду справи про адмінправопорушення з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом’якшують або обтяжують відповідальність, посадовці Держгірпромнагляду виносять одну з таких постанов:
1) про накладення адміністративного стягнення;
2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 241 КпАП;
3) про закриття справи.
Водночас відомство наголосило на тому, що адмінстягнення застосовуються ним до посадових осіб підприємств незалежно від форми власності та виключно у вигляді штрафу.
При вчиненні однією особою двох або більше адмінправопорушень стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
Якщо особа вчинила кілька адмінправопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Водночас у разі малозначності вчиненого адмінправопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
При цьому чинне законодавство не дає визначення поняттю малозначності або критеріїв, за якими потрібно оцінювати правопорушення на його малозначність.