Податкова знижка при отриманні молодіжного житлового кредиту

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображає платник у річній податковій декларації, яку подає по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року

Податкова знижка при отриманні молодіжного житлового кредиту

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначили статтею 166 Податкового кодексу України (далі — ПК).

Платник має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного, зокрема на такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, як частина суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом (пп. 166.3.1 ПК).

Тобто, до податкової знижки платник податку — резидент має право включити частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ПК). А повернення ПДФО може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника у звітному році.

Таким чином, якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачили повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може лише в частині особисто сплачених ним процентів. Але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку. При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.

Одночасно слід зазначити, що до податкової знижки включають фактично здійснені протягом звітного податкового року платником витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:

  • квитанціями, чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)
  • копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково відображають вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

За інформацією ДПС у Львівській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4751

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393033

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді