Особливості розслідування та обліку нещасних випадків на виробництві під час війни

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Пенсійний фонд нагадав процедуру розслідування нещасних випадків у період дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях

Особливості розслідування та обліку нещасних випадків на виробництві під час війни

На період дії воєнного стану до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337, вносили зміни. Про які новації йдеться?

Порядок доповнили новим розділом «Процедура розслідування нещасних випадків в період дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях». Ним запровадили спрощену процедуру розслідування нещасних випадків, що відбулися з працівниками під час виконання ними трудових обов’язків унаслідок воєнних (бойових) дій. Зокрема, передбачили, що засідання комісії з розслідування нещасного випадку можуть проводити з використанням конференц-зв’язку (дистанційно). Підписувати протоколи можна шляхом накладення електронного цифрового підпису.

Окрім того:

  • змінили строк (з двох годин до однієї доби), упродовж якого роботодавець зобов’язаний повідомити про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння);
  • інформування членів комісії щодо часу та місця проведення засідань покладають на голову комісії та здійснюють з використанням усіх наявних засобів зв’язку, в тому числі електронною поштою;
  • засідання комісії з розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) вважають чинним, якщо на ньому присутні більшість її членів, за обов’язкової участі голови комісії;
  • прийняття рішень, складення та підписання документів за результатами засідання здійснюється присутніми на засіданні членами комісії;
  • у разі виникнення загрози життю та здоров’ю членам спеціальної комісії під час проведення розслідування нещасного випадку таке розслідування може зупинятись.

Зміни затверджені постановою КМУ «Про внесення змін до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 20.01.2023 № 59.

За інформацією ПФУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
45

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65196

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275282

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
311322

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді