Оновили Порядок обліку пожеж та їх наслідків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Кабмін у новій редакції виклав Порядок обліку пожеж та їх наслідків, затверджений постановою від 26.12.2003 № 2030

Оновили Порядок обліку пожеж та їх наслідків

Постанова КМУ від 05.12.2024 № 1386

Оновлений Порядок обліку пожеж та їх наслідків (далі — Порядок) визначає основні вимоги і процедуру ведення обліку пожеж та їх наслідків.

Обліку підлягають усі пожежі незалежно від місця їх виникнення, причин та наслідків, залучення (незалучення) до їх гасіння (ліквідації) працівників пожежної охорони, крім випадків:

  • самогубства (спроби самогубства) шляхом самоспалення, якщо це не призвело до загибелі чи травмування інших осіб та інших наслідків;
  • горіння (знищення, пошкодження) будівлі, споруди, які постійно чи тимчасово використовуються органом військового управління, військовою частиною (установою, організацією, підприємством, закладом, підрозділом) Збройних Сил, іншого утвореного відповідно до закону військового формування тощо.

За умови відсутності подальшого горіння не підлягають також обліку такі випадки:

  • вибух парового, водяного котла, резервуара з гарячою водою або іншої посудини під тиском через внутрішній тиск, а не через внутрішнє загорання;
  • спалахи, статичні електричні розряди, ураження блискавкою або електричним струмом, вибухи, зокрема боєприпасів чи іншого детонуючого матеріалу;
  • задимлення під час несправності побутових електроприладів;
  • короткі замикання в електромережі, електрообладнанні та електроприладах;
  • підгоряння (приготування) їжі;
  • стан перегріву речовин та матеріалів (зміна форми матеріалу під дією тепла);
  • горіння (спалах), передбачене технологічним регламентом або технічною документацією, а також умовами роботи промислових установок та агрегатів;
  • вибух внаслідок вчинення терористичного акту.

Документом, що засвідчує факт пожежі, є акт про пожежу за формою згідно з додатком 1 до Порядку, який складає на місці пожежі уповноважена посадова особа ДСНС.

Суб’єкти господарювання та інші юридичні особи ведуть журнал обліку пожеж за формою згідно з додатком 4. Журнали ведуться у паперовій або електронній формі.

Прямі та побічні збитки, завдані пожежею фізичним особам, суб’єктам господарювання та іншим юридичним особам, визначають на підставі актів оцінки майна, звітів про оцінку майна, знищеного, та/або пошкодженого внаслідок пожежі, складених згідно із законодавством, відомостей страховика, витягів із рішень судів, висновків експертів, документів, наданих власниками матеріальних цінностей (майна).

Фізичні особи, суб’єкти господарювання та інші юридичні особи зобов’язані впродовж трьох днів з дати гасіння (ліквідації) пожежі подавати територіальному органу ДСНС документи (довідки, витяги, письмові заяви тощо) про суму прямих та побічних збитків, завданих пожежею, та суму врятованих матеріальних цінностей.

Під час правового режиму воєнного або надзвичайного стану строк подання зазначених документів вмотивовано допускається збільшувати до 30 діб з дати складання акта.

Повноту і якість ведення обліку пожеж у суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб перевіряють під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Постанова КМУ від 05.12.2024 № 1386 зі змінами набере чинності з дня її офіційного опублікування. Станом на 09.12.2024 документ не публікували.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
237

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120313

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341864

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291891

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
842

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді