Із 29 січня запрацює нова програма підтримки ВПО

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

3 29 січня стартує новий механізм підтримки внутрішньо-переміщених осіб — субсидія на оренду житла

Із 29 січня запрацює нова програма підтримки ВПО

Скористатись допомогою зможуть внутрішньо-переміщені особи (ВПО), які перемістились до будь-якого регіону, підконтрольного Україні, за умови, що фінансово-майновий стан їх родини відповідає критеріям постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору» від 25.10.2024 № 1225 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 27.12.2024 № 1507).

Скористатися субсидією на оренду житла можуть ВПО, які відповідають таким критеріям:

1. ВПО, які переїхали з територій, на яких ведуть бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (перелік таких територій затверджує Мінреінтеграції), і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України загальною площею більше ніж 13,65 кв. метра на кожного члена сім’ї.

2. ВПО, в яких житлове приміщення незалежно від розміру загальної площі знищено або пошкоджено (до ступеня, непридатного для проживання) і відомості про таке приміщення внесли до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій або щодо такого приміщення наявні акт комісійного обстеження об’єкта та/або звіт з технічного обстеження (складені відповідно до постанови КМУ від 19.04.2022 № 473);

3. Оренда житла перевищує 20% сукупного доходу домогосподарства. Особливі умови передбачили для родин із доходом менше 5 840 грн на особу: в такому разі субсидія покриватиме більший відсоток вартості оренди.

4. ВПО не отримують допомогу на проживання та не є учасниками програми «Прихисток».

Як в Дії оформити довідку ВПО та грошову допомогу

Документи для отримання субсидії

Для оформлення субсидії на оренду житла подають:

  • заяву;
  • договір оренди житла (типовий договір укладають та підписують наймодавець та наймач одночасно при подачі заяви);
  • інші документи, що можуть підтверджувати певні обставини (за потреби).

Як подати документи?

Документи можна подати:

  • особисто у будь-якому сервісному центрі ПФУ чи ЦНАПі,
  • дистанційно — через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) або мобільний застосунок «Пенсійний фонд» за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Як визначатимуть розмір субсидії?

Суму субсидії розраховуватимуть індивідуально з урахуванням:

  • доходів родини,
  • кількості її членів,
  • вартості оренди житла у регіоні.

Основні показники для розрахунку:

  • середня вартість оренди однокімнатної квартири загальною площею 35,22 м2 (193,6 грн за квадратний метр),
  • коригувальні коефіцієнти та соціальна норма житла — 13,65 м2 на особу, але не менше 35,22 м2 на родину.

При цьому незалежно від кількості осіб у складі домогосподарства наймача загальна площа житла не може перевищувати 130 м2 для квартир і 230 м2 для індивідуальних будинків.

Субсидію на найм житла призначають на шість місяців, але не більше двох шестимісячних строків підряд до закінчення строку реалізації експериментального проєкту.

Держава компенсуватиме орендодавцям частину податків, що мають сплачуватись з доходу, отриманого з оренди (ПДФО, військового збору).

За інформацією ПФУ

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
149

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120270

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341710

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291846

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
836

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді