Із 29 січня запрацює нова програма підтримки ВПО

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

3 29 січня стартує новий механізм підтримки внутрішньо-переміщених осіб — субсидія на оренду житла

Із 29 січня запрацює нова програма підтримки ВПО

Скористатись допомогою зможуть внутрішньо-переміщені особи (ВПО), які перемістились до будь-якого регіону, підконтрольного Україні, за умови, що фінансово-майновий стан їх родини відповідає критеріям постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору» від 25.10.2024 № 1225 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 27.12.2024 № 1507).

Скористатися субсидією на оренду житла можуть ВПО, які відповідають таким критеріям:

1. ВПО, які переїхали з територій, на яких ведуть бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (перелік таких територій затверджує Мінреінтеграції), і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України загальною площею більше ніж 13,65 кв. метра на кожного члена сім’ї.

2. ВПО, в яких житлове приміщення незалежно від розміру загальної площі знищено або пошкоджено (до ступеня, непридатного для проживання) і відомості про таке приміщення внесли до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій або щодо такого приміщення наявні акт комісійного обстеження об’єкта та/або звіт з технічного обстеження (складені відповідно до постанови КМУ від 19.04.2022 № 473);

3. Оренда житла перевищує 20% сукупного доходу домогосподарства. Особливі умови передбачили для родин із доходом менше 5 840 грн на особу: в такому разі субсидія покриватиме більший відсоток вартості оренди.

4. ВПО не отримують допомогу на проживання та не є учасниками програми «Прихисток».

Як в Дії оформити довідку ВПО та грошову допомогу

Документи для отримання субсидії

Для оформлення субсидії на оренду житла подають:

  • заяву;
  • договір оренди житла (типовий договір укладають та підписують наймодавець та наймач одночасно при подачі заяви);
  • інші документи, що можуть підтверджувати певні обставини (за потреби).

Як подати документи?

Документи можна подати:

  • особисто у будь-якому сервісному центрі ПФУ чи ЦНАПі,
  • дистанційно — через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) або мобільний застосунок «Пенсійний фонд» за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Як визначатимуть розмір субсидії?

Суму субсидії розраховуватимуть індивідуально з урахуванням:

  • доходів родини,
  • кількості її членів,
  • вартості оренди житла у регіоні.

Основні показники для розрахунку:

  • середня вартість оренди однокімнатної квартири загальною площею 35,22 м2 (193,6 грн за квадратний метр),
  • коригувальні коефіцієнти та соціальна норма житла — 13,65 м2 на особу, але не менше 35,22 м2 на родину.

При цьому незалежно від кількості осіб у складі домогосподарства наймача загальна площа житла не може перевищувати 130 м2 для квартир і 230 м2 для індивідуальних будинків.

Субсидію на найм житла призначають на шість місяців, але не більше двох шестимісячних строків підряд до закінчення строку реалізації експериментального проєкту.

Держава компенсуватиме орендодавцям частину податків, що мають сплачуватись з доходу, отриманого з оренди (ПДФО, військового збору).

За інформацією ПФУ

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image36

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135513

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
470148

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204692

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243654

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді