Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів

Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Держфінмоніторинг повідомляє, що 05.01.2025 набули чинності зміни до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115-IX (далі — Закон № 2115), які внесли відповідно до пункту 8 розділу І Закону України від 04.12.2024 № 4116-ІХ.

Зокрема, пункт 1 доповнили підпунктом 11, яким встановили, що вимоги Закону № 2115 не поширюють на правовідносини, що регулюються законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

У зв’язку з цим, суб’єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX (далі — Закон № 361) у визначеному Законом № 361 порядку.

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 4-1 розділу Х «Прикінцеві та переходні положення» Закону № 361 у разі відсутності у СПФМ, місцезнаходженням яких є території активних бойових дій або тимчасово окуповані російською федерацією території України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, можливості виконання у встановлені строки обов’язків, передбачених підпунктами «б» — «г» пункту 8, пунктами 9, 11, 12, 14, 23 частини другої статті 8 та частиною п’ятою статті 9 цього Закону № 361, таких СПФМ звільняють від відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії на період до завершення бойових дій або тимчасової окупації, за умови обов’язкового виконання таких обов’язків протягом одного місяця (крім п. 23 ч. 2 ст. 8 Закону № 361) після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації. СПФМ зобов’язаний виконати заходи, передбачені пунктом 23 частини другої статті 8 Закону № 361, упродовж шести місяців після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації.

За інформацією Держфінмоніторингу


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевірки Держпраці 2025

Як проводяться перевірки Держпраці у воєнний час, чи є штрафи та за якими правилами діють перевіряльники? Із порадами експерта знатимете, як поводитися під час несподіваного інспекційного відвідування. Також розглянемо зміни у порядку проведення трудових перевірок у цьому році та повноваження інспектора під час перевірки
61163

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
41546

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді