Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів

Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Держфінмоніторинг повідомляє, що 05.01.2025 набули чинності зміни до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115-IX (далі — Закон № 2115), які внесли відповідно до пункту 8 розділу І Закону України від 04.12.2024 № 4116-ІХ.

Зокрема, пункт 1 доповнили підпунктом 11, яким встановили, що вимоги Закону № 2115 не поширюють на правовідносини, що регулюються законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

У зв’язку з цим, суб’єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX (далі — Закон № 361) у визначеному Законом № 361 порядку.

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 4-1 розділу Х «Прикінцеві та переходні положення» Закону № 361 у разі відсутності у СПФМ, місцезнаходженням яких є території активних бойових дій або тимчасово окуповані російською федерацією території України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, можливості виконання у встановлені строки обов’язків, передбачених підпунктами «б» — «г» пункту 8, пунктами 9, 11, 12, 14, 23 частини другої статті 8 та частиною п’ятою статті 9 цього Закону № 361, таких СПФМ звільняють від відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії на період до завершення бойових дій або тимчасової окупації, за умови обов’язкового виконання таких обов’язків протягом одного місяця (крім п. 23 ч. 2 ст. 8 Закону № 361) після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації. СПФМ зобов’язаний виконати заходи, передбачені пунктом 23 частини другої статті 8 Закону № 361, упродовж шести місяців після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації.

За інформацією Держфінмоніторингу

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові перевірки 2025: кого, коли і за що перевіряє ДПС

До перевірки краще підготуватися заздалегідь. У консультації — особливості податкових перевірок у 2025 році, рекомендації для платників податків, план перевірок ДПС 2025, а також про ситуацію з податковими перевірками під час воєнного стану, сплату штрафів, пені та можливе звільнення від такої сплати
66249

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
92845

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
29733

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді