Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів

Які обов'язки діють для суб’єктів первинного фінмоніторингу з 5 січня

Держфінмоніторинг повідомляє, що 05.01.2025 набули чинності зміни до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115-IX (далі — Закон № 2115), які внесли відповідно до пункту 8 розділу І Закону України від 04.12.2024 № 4116-ІХ.

Зокрема, пункт 1 доповнили підпунктом 11, яким встановили, що вимоги Закону № 2115 не поширюють на правовідносини, що регулюються законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

У зв’язку з цим, суб’єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) зобов’язані подавати до Держфінмоніторингу інформацію на виконання вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX (далі — Закон № 361) у визначеному Законом № 361 порядку.

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 4-1 розділу Х «Прикінцеві та переходні положення» Закону № 361 у разі відсутності у СПФМ, місцезнаходженням яких є території активних бойових дій або тимчасово окуповані російською федерацією території України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, можливості виконання у встановлені строки обов’язків, передбачених підпунктами «б» — «г» пункту 8, пунктами 9, 11, 12, 14, 23 частини другої статті 8 та частиною п’ятою статті 9 цього Закону № 361, таких СПФМ звільняють від відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії на період до завершення бойових дій або тимчасової окупації, за умови обов’язкового виконання таких обов’язків протягом одного місяця (крім п. 23 ч. 2 ст. 8 Закону № 361) після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації. СПФМ зобов’язаний виконати заходи, передбачені пунктом 23 частини другої статті 8 Закону № 361, упродовж шести місяців після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації.

За інформацією Держфінмоніторингу

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи за порушення трудового законодавства 2025: таблиця

У період воєнного стану інспектори Держпраці можуть завітати для перевірки лише в особливій ситуації. Підстави для такого раптового візиту обмежені, як і питання для перевірки. Експерт нагадує випадки, коли Держпраці може провести позапланову перевірку, і розміри трудових штрафів у 2025 році
80859

Правила поведінки платників податків під час виїзної перевірки

Будь-яка перевірка — стрес для працівників підприємства. Важливо морально до неї підготуватися, знати свої права та, якщо можливо, убезпечитися від проблем, які можуть виникнути після перевірки
3022

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді