Додаткові зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних: роз’яснення Мінекономіки

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Кабмін 28 лютого ухвалив зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних. Зміни враховують потреби бізнесу та держустанов, що дозволяють уникнути зайвої бюрократії та підтримати критичне значення підприємства в умовах воєнного стану

Додаткові зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних: роз’яснення Мінекономіки

Мінекономіки розповіло про головні нововведення, що передбачає постанова КМУ від 28.02.2025 № 233:

  1. Швидке анулювання відстрочок. Тепер їх можна буде скасовувати раз на 5 днів, а не раз на місяць.
  2. Урахування мобілізованих. Під час розрахунку дозволених обсягів бронювання враховуватимуть мобілізованих після 18 травня 2024 року.
  3. Оновлені підходи до розрахунку зарплати. Через перехід на щомісячну звітність середню зарплату підприємства тепер розраховуватимуть за останній календарний місяць, а не за квартал.
  4. Автоматична перевірка зарплати. Пенсійний фонд та Мінцифри мають протягом місяця налагодити електронний обмін даними для автоматичної перевірки відповідності зарплати працівників (від 20 тис. грн) вимогам бронювання.

Нагадуємо, що подати заяву на бронювання працівників можна виключно через портал Дія. Це означає, що керівникам підприємств більше не потрібно оформлювати паперові накази — процес відбувається повністю в електронному форматі. Важливо: якщо працівник уже був заброньований, перед поданням нової заявки попереднє бронювання необхідно анулювати.

Як подати заяву на бронювання працівників через Дію

  • Авторизуватися на порталі Дія.
  • Обрати послугу «Бронювання працівників» та натиснути «Подати заяву».
  • Внести необхідні дані працівників.
  • Підтвердити рівень їхньої заробітної плати.
  • Перевірити заявку та підписати її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант).
  • Очікувати результату — повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.

Підтверджене бронювання відображатиметься у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надали після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності — до 1 року.

Нагадуємо, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначеним урядом. Два з них є обов’язковими:

  • середня зарплата працівників не менше 20 тис. грн;
  • відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.

Третій критерій підприємство може обрати один з таких:

  • сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
  • валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
  • стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, Постановою КМУ від 04.03.2015 № 83);
  • важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначають відповідні держоргани, ОВА);
  • статус резидента Дія.City;
  • постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.

Як отримати статус критично важливого підприємства

  • визначити профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагро тощо);
  • підготувати та подати документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну);
  • подати заявку до відповідного органу та дочекатися рішення (до 10 робочих днів);
  • отримати офіційне підтвердження.

За інформацією Мінекономіки


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відклик з відпустки

Ситуації бувають різні: виробнича необхідність, непередбачувана відсутність колеги або нагальна потреба у фахівцеві. У таких випадках у роботодавця виникає потреба ініціювати відклик працівника з відпустки. Але як це зробити правильно, щоб не порушити трудові права працівника й не отримати штраф? У цій статті розберемося, коли відклик дозволений, які умови обов’язкові, та як усе оформити документально
80338

Які можливі форми оплати праці в Україні

Комерційні підприємства самостійно встановлюють форми та системи оплати праці у колективному договорі з дотриманням діючого трудового законодавства. Поговоримо про суть основних форм оплати праці в Україні, коли їх застосовують та про системи оплати праці, на які вони поділяються
55148

Військовий збір для ФОПів у 2025 році

ФОП військовий збір сплачують за себе з 1 січня 2025 року. Тепер це зобов’язані робити і юридичні особи — платники єдиного податку третьої групи. Скільки і коли сплачувати — в коментарі експерта
9886

Додаткова відпустка учасникам бойових дій під час воєнного стану

Умови та документи, на підставі яких у працівників є право на додаткові оплачувані відпустки як учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам Революції Гідності. Правила оформлення, оплати, табелювання, поділу, перенесення та компенсації таких додаткових відпусток
57

Порядок знищення первинних документів

З консультації дізнаєтеся, який алгоритм знищення первинних бухгалтерських документів, та знайдете зразок заповнення акта на знищення первинних документів
49432

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді