Додаткові зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних: роз’яснення Мінекономіки

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Кабмін 28 лютого ухвалив зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних. Зміни враховують потреби бізнесу та держустанов, що дозволяють уникнути зайвої бюрократії та підтримати критичне значення підприємства в умовах воєнного стану

Додаткові зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних: роз’яснення Мінекономіки

Мінекономіки розповіло про головні нововведення, що передбачає постанова КМУ від 28.02.2025 № 233:

  1. Швидке анулювання відстрочок. Тепер їх можна буде скасовувати раз на 5 днів, а не раз на місяць.
  2. Урахування мобілізованих. Під час розрахунку дозволених обсягів бронювання враховуватимуть мобілізованих після 18 травня 2024 року.
  3. Оновлені підходи до розрахунку зарплати. Через перехід на щомісячну звітність середню зарплату підприємства тепер розраховуватимуть за останній календарний місяць, а не за квартал.
  4. Автоматична перевірка зарплати. Пенсійний фонд та Мінцифри мають протягом місяця налагодити електронний обмін даними для автоматичної перевірки відповідності зарплати працівників (від 20 тис. грн) вимогам бронювання.

Нагадуємо, що подати заяву на бронювання працівників можна виключно через портал Дія. Це означає, що керівникам підприємств більше не потрібно оформлювати паперові накази — процес відбувається повністю в електронному форматі. Важливо: якщо працівник уже був заброньований, перед поданням нової заявки попереднє бронювання необхідно анулювати.

Як подати заяву на бронювання працівників через Дію

  • Авторизуватися на порталі Дія.
  • Обрати послугу «Бронювання працівників» та натиснути «Подати заяву».
  • Внести необхідні дані працівників.
  • Підтвердити рівень їхньої заробітної плати.
  • Перевірити заявку та підписати її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант).
  • Очікувати результату — повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.

Підтверджене бронювання відображатиметься у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надали після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності — до 1 року.

Нагадуємо, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначеним урядом. Два з них є обов’язковими:

  • середня зарплата працівників не менше 20 тис. грн;
  • відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.

Третій критерій підприємство може обрати один з таких:

  • сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
  • валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
  • стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, Постановою КМУ від 04.03.2015 № 83);
  • важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначають відповідні держоргани, ОВА);
  • статус резидента Дія.City;
  • постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.

Як отримати статус критично важливого підприємства

  • визначити профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагро тощо);
  • підготувати та подати документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну);
  • подати заявку до відповідного органу та дочекатися рішення (до 10 робочих днів);
  • отримати офіційне підтвердження.

За інформацією Мінекономіки

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025: що обрати?

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
31688

Доплата до мінімальної заробітної плати 2025: що входить, коли нараховують та приклади розрахунку

Мінімальна зарплата — це важливий показник у роботі бухгалтера. Від її розміру залежать виплати працівникам, а працівникам із низькою зарплатою потрібно провести доплату до розміру мінімалки. Коли та як це правильно зробити, як враховувати місячні, квартальні, річні премії, суми індексації та оплати роботи у нічний час, інші виплати, — розглянемо на прикладах
239837

ФОП на загальній системі 2025: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
718873

Медзаклад отримав кошти від НСЗУ: відображаємо у бухгалтерському обліку

У цьому огляді експерт підкаже, як можна використовувати кошти від НСЗУ без ризику втрати неприбуткового статусу. А готові проведення допоможуть швидко показати такі кошти в бухгалтерському обліку
36482

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді